Τετάρτη, Δεκεμβρίου 31, 2008

ΑΓΡΙΑ ΔΥΣΗ(5)

Η ένωση δασκάλων και λεκτόρων στην Αγγλία εμφανίζεται πολύ προβληματισμένη από τα αλλεπάλληλα κρούσματα βίας των μαθητών που έχουν για στόχο τους συμμαθητές τους αλλά και τους δασκάλους. Υπολογίζεται πως ένας στους τρεις δασκάλους έχει δεχτεί «κλωτσιές, μπουνιές, δαγκωνιές ή έχει χτυπηθεί από αδιευκρίνιστο όπλο». Στο ετήσιο συνέδριο που κάνουν οι δάσκαλοι αναζητούν τις αιτίες που οδηγούν ένα μέρος του μαθητικού πληθυσμού σε βίαιες συμπεριφορές. Τις κύριες αιτίεςοι δάσκαλοι τις εντοπίζουν στον εκφυλισμό του θεσμού της οικογένειας και στην απουσία ενός από τους δύο γονείς είτε λόγω διαζυγίου, είτε λόγω θανάτου. Οι διαφορετικές γλώσσες που μιλιούνται στις τάξεις των βρετανικών σχολείων δυσκολεύουν αφάνταστα την επικοινωνία ανάμεσα στους δασκάλους και τους μαθητές. Αυτή η γλωσσική πολυμορφία, ενδεχομένως, θα μπορούσε να θεωρηθεί αιτία για την έκρηξη της βίας. Ο μεγάλος αριθμός των μαθητών, επίσης, δεν ευνοεί την εξατομικευμένη προσέγγιση σε παιδιά που εκφράζονται με βίαιους τρόπους (Υπολογίζεται πως ο μέσος όρος στα δημόσια δημοτικά σχολεία είναι 26,2 μαθητές). Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να διαιωνίζεται η βία χωρίς να λαμβάνονται μέτρα παιδαγωγικής φύσης για την αντιμετώπισή της. Ακόμα, οι εξετάσεις και η πίεση για περισσότερη σχολική επίδοση αυξάνουν το άγχος των μαθητών που αντιλαμβάνονται πως το σύγχρονο σχολείο θανατώνει το πνεύμα της χαράς και του παιχνιδιού. Στην Αμερική, μάλιστα, ο επικεφαλής του τμήματος Εκπαίδευσης εισηγήθηκε στη Διοίκηση και στον δήμαρχο της Ν.Υόρκης σχέδιο για την αξιολόγηση των νηπίων στα γνωστικά πεδία των Μαθηματικών και της Γλώσσας. Το σχέδιο αυτό κοινοποιήθηκε στα Νηπιαγωγεία της Ν.Υόρκης και ένα 10% από αυτά τα νηπιαγωγεία απάντησε θετικά. Ο επικίνδυνος και άσχετος εμπνευστής του σχεδίου ολοκλήρωσε το "έργο" με την πρότασή του για τη διενέργεια των εξετάσεων που θα μπορούσαν να γίνουν είτε με τεστ πολλαπλών επιλογών, είτε με προφορικές εξετάσεις είτε στο διαδίκτυο.

Δυστυχώς, οι εκπαιδευτικοί αντιλαμβάνονται πως το εκπαιδευτικό σύστημα σκληραίνει τη στάση του. Οι δάσκαλοι δεν έχουν να αντιμετωπίσουν μόνο την βία των μαθητών αλλά και τη βία της Πολιτείας που αντιμετωπίζει τα σχολεία όχι ως χώρους παραγωγής γνώσης και απόλαυσης αυτής της διαδικασίας, αλλά ως επιχειρήσεις με κέρδη και ζημιές! Διαβάζω πως εκατοντάδες σχολεία στην Βρετανία απειλούνται με κλείσιμο ή με παράδοση στους ιδιώτες αν οι διευθυντές τους δεν καταφέρουν να βελτιώσουν τις σχολικές επιδόσεις των μαθητών που φοιτούν σε αυτά τα σχολεία.

Η απλή απαρίθμηση των αιτιών δεν αρκεί από μόνη της. Οι αιτίες θα πρέπει να ενταχθούν στο συνολικότερο πλαίσιο μιας κοινωνίας που διαπαιδαγωγεί τα παιδιά με μια κουλτούρα που τα εμποδίζει να ολοκληρώσουν τον κύκλο της ψυχολογικής διεργασίας του πένθους.Τα παιδιά στην Βρετανία δεν πενθούν επιτυχώς και γι’ αυτό παρουσιάζουν σημάδια άρνησης της ενηλικίωσης. Τα παιδιά στην Βρετανία, όσο βαρύγδουπο και αν ακούγεται, χάνουν σταδιακά την ψυχή τους. Αυτήν την ψυχή θα αναλάβουν να διασώσουν οι ειδικοί της Σκότλαντ Γυάρντ που σκοπεύουν να δημιουργήσουν τράπεζα πληροφοριών με γενετικό υλικό από τον μαθητόκοσμο.Το γενετικό υλικό θα τους βοηθήσει μελλοντικά στον εντοπισμό αυτών που έχουν…αποκλίνουσα συμπεριφορά!

To καινούριο έτος 2009 θα μας έρθει με ένα δευτερόλεπτο καθυστέρηση. Εγώ λέω να αναβάλλουμε την έλευσή του επ’ αόριστον...


Υ.Γ.Χρησιμοποιήθηκαν στοιχεία από τα άρθρα του Κώστα Γουλή, εφημ.Αγγελιοφόρος (13/3/2008, 22/3/2008 και 11/6/2008)

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Εγγραφή σε Σχόλια ανάρτησης [Atom]

<< Αρχική σελίδα