Σάββατο, Μαΐου 31, 2008

ΔΙΕΘΝΗΣ ΕΚΘΕΣΗ ΒΙΒΛΙΟΥ

video

Είναι Πέμπτη 29 του μηνός και είναι η πρώτη μέρα της Διεθνούς Έκθεσης βιβλίου. Η κίνηση είναι ακόμη υποτονική. Αυτό είναι το περίπτερο 15 . Εδώ μπορεί να βρει κανείς το βιβλίο που ζητά.

video

Το περίπτερο 13. Είναι ωραίες οι κυλιόμενες σκάλες. Ειδικά για μένα που κάνω συνεχείς μετακινήσεις μέσα στα περίπτερα για να προλάβω τις διάφορες εκδηλώσεις!

video

Και λίγες ματιές εκτός των περιπτέρων.

Πέμπτη, Μαΐου 29, 2008

ΤΑ ΡΩΜΑΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ-ΠΑΡΙΣ ΠΕΤΡΙΔΗΣ

Η συνθήκη της Λωζάνης έγινε για να παραβιάζεται. Ας δούμε μερικά γεγονότα:
-Όσοι είναι εκτός των ορίων της Κωνσταντινούπολης χαρακτηρίζονται ανταλλάξιμοι και υποχρεώνονται σε εκπατρισμό. Όσοι καταφεύγουν το 1923 στην Ελλάδα για να σωθούν, χαρακτηρίζονται φυγάδες και τους απαγορεύεται η επάνοδος στη χώρα. Οι Τούρκοι δημεύουν τις περιουσίες τους.
- Για να πλήξουν τον οικουμενικό χαρακτήρα του Πατριαρχείου οι Τούρκοι απαγορεύουν τη συμμετοχή στην πατριαρχική εκλογή, αρχιερέων που δεν είναι Τούρκοι υπήκοοι και εν Τουρκία υπηρετούντες.
-Το 1924 ο Παπά Ευτύμ κάνει κατάληψη σε 2 ναούς στην περιοχή του Γαλατά.
-Το 1925 κλείνει ο Ελληνικός Φιλολογικός Σύλλογος και απαγορεύεται η λειτουργία του Ζαππείου.Την ίδια χρονιά συλλαμβάνεται ο πατριάρχης Κωνσταντίνος ο ΣΤ'. Το Πατριαρχείο θεωρείται ίδρυμα τουρκικού δικαίου και υπάγεται στους τουρκικούς νόμους.
-Το 1926 απαγορεύεται η λειτουργία των εμπορικών σχολών και κλείνει η Ελληνική Εμπορική Σχολή της Χάλκης. Ο αστικός κώδικας απαγορεύει στα μειονοτικά ιδρύματα να αποκτήσουν καινούρια ακίνητη περιουσία.
-Το 1927 καταργείται το καθεστώς αυτονομίας της τοπικής αυτοδιοίκησης των νησιών Ίμβρου και Τενέδου.
-Το 1932 απαγορεύεται στους Έλληνες να ασκήσουν μια σειρά από 30 επαγγέλματα. Αναγκάζονται να φύγουν 5000 άτομα από τη χώρα.
-Το 1934 με το νόμο 2596 απαγορεύεται στους κληρικούς, πλην του πατριάρχη, να φορούν τα ράσα τους έξω από τις εκκλησίες.
-Το 1935 με το νόμο 2762 ανατίθεται η διοίκηση για τα Βακούφεια σε διοικητή που διορίζεται απευθείας από τις τουρκικές αρχές.
-Το 1939 οι μειονοτικοί αθλητικοί σύλλογοι υποχρεώνονται σε συγχώνευση με τουρκικούς, με απώτερο στόχο την απώλεση της ταυτότητας τους.
-Το 1936-37 διορίζεται Τούρκος βοηθός διευθυντής στα μειονοτικά σχολεία.
-Το 1942 συλλαμβάνονται και εκτοπίζονται στην Προύσα οι μητροπολίτες Ίμβρου και Τενέδου και Χαλκηδόνας. Ψηφίζεται ο νόμος για την εφάπαξ φορολογία της περιουσίας. Αυτό είναι ένα μέτρο που αποτελεί καίριο πλήγμα για τη μειονότητα. Οι μειονοτικοί καλούνται εντός 30 ημερών να καταβάλουν τεράστια ποσά. Διαφορετικά, τους περιμένουν καταναγκαστικά έργα στα βάθη της Ανατολίας. Ένας αριθμός 1869 Ελλήνων αδυνατούν να πληρώσουν τους φόρους και οδηγούνται σε καταναγκαστικά έργα.
-Το Σεπτέμβριο του 1955 οι Τούρκοι δολοφονούν 16 Έλληνες, τραυματίζουν 32, βιάζουν 200 γυναίκες και λεηλατούν 4.348 καταστήματα, 1300 σπίτια, 21 εργοστάσια , 110 εστιατόρια-ξενοδοχεία και 73 εκκλησίες . Απαγορεύεται η έκδοση της εφημερίδας "Ελεύθερη Φωνή" και συλλαμβάνεται ο εκδότης Ανδρέας Λαμπίκης.
-Το 1956 συλλαμβάνονται 12 μέλη του συμβουλίου της Ένωσης Ελλήνων Κωνσταντινούπολης με την κατηγορία της κατασκοπίας.
-Το 1957-58 οι Τούρκοι μποϋκοτάρουν τα ελληνικά καταστήματα.
-Το 1960 καταργούνται οι εφορίες του Γαλατά, του Σταυροδρομίου και της Χαλκηδόνας.
Όλα τα παραπάνω γεγονότα επηρεάζουν και το εκπαιδευτικό σύστημα που αφορά τη μειονότητα.Το 1961 τα μειονοτικά σχολεία εντάσσονται στη δικαιοδοσία του Οργανισμού ιδιωτικών σχολείων και χάνουν τα προνόμια από τη Συνθήκη της Λωζάνης. Το 1964 απαγορεύεται η είσοδος κληρικών στα ομογενειακά σχολεία. Είναι εκείνη η χρονιά που φουντώνει το Κυπριακό και αυτό έχει αρνητικό αντίκτυπο στην λειτουργία των Ελληνικών σχολείων της Πόλης. Τον Μάρτιο αρχίζουν αθρόες απελάσεις των Ελλήνων υπηκόων, παύει η λειτουργία του πατριαρχικού τυπογραφείου και του ελληνικού ορφανοτροφείου της Πριγκήπου. Την επόμενη χρονιά απαγορεύεται ο διορισμός στα ομογενειακά σχολεία ομογενών καθηγητών , που αποφοιτούν από σχολές της Ελλάδας. Απαγορεύεται η εισαγωγή ελληνικών εφημερίδων. Το 1966 δημεύονται στην Ίμβρο όλα τα μειονοτικά σχολεία. Το 1967 απολύονται 39 εκπαιδευτικοί και απαγορεύεται η λειτουργία έξι ομογενειακών δημοτικών σχολείων. Το 1971 καταργείται το θεολογικό τμήμα της σχολής της Χάλκης. Στα ελληνικά σχολεία οι μαθητές υποχρεούνται να απαγγέλλουν τη γνωστή ρήση του Αττατούρκ "Τι ευτυχία να μπορείς να λες ότι είσαι Τούρκος".
Σε μια από τις φωτογραφίες του Πάρι Πετρίδη, με θέμα τα "Ρωμαίικα σχολεία της Πόλης", παρατηρώ τη φωτογραφία του Κεμάλ κρεμασμένη στον τοίχο. Οι τοίχοι του Ζωγραφείου Λυκείου είναι αστόλιστοι. Ο Πετρίδης φωτογραφίζει το Αμφιθέατρο της Φυσικής, το εποπτικό υλικό στο εργαστήριο της Βιολογίας. Η αίθουσα διδασκαλίας αποπνέει αυστηρότητα και πειθαρχία. Υπάρχουν τα απαραίτητα. Η έδρα του δασκάλου, ο πίνακας, τα θρανία και οι καρέκλες που είναι στοιχημένα με ανατριχιαστική ακρίβεια. Ο Πετρίδης φωτογραφίζει και την αίθουσα τελετών στη Μεγάλη του Γένους Σχολή. Κάπου στον τοίχο ενός από τα δύο σχολεία υπάρχει η φράση "Χρόνος ιατρός εστί λύπης "...
Η έκθεση του Πάρι Πετρίδη γίνεται στα λουτρά "Παράδεισος" και έχει διάρκεια μέχρι τις 30/5.


(Τα λουτρά "Παράδεισος". Αλλιώς, BEY HAMAMI. Είναι το πρώτο οθωμανικό λουτρό που χτίστηκε στη Θεσσαλονίκη το 1444. Έχει την παραδοσιακή διάταξη λουτρών. Από τον μεγάλο κρύο προθάλαμο στον μεταβατικό χλιαρό και στη συνέχεια στο ζεστό διαμέρισμα που περιλαμβάνει πολλά ατομικά δωμάτια στα οποία αναπτύσσονται υψηλές θερμοκρασίες. Υπάρχουν γυναικεία και ανδρικά διαμερίσματα)

video




Πηγή: Αφιέρωμα της εφημερίδας "Θεσσαλονίκη" για την Κωνσταντινούπολη, πριν δεκαπέντε ,περίπου, χρόνια.

MΠΑΡΟΥΤ ΚΕΦΤΕ!

video

Στο πλαίσιο της Photobiennale η Αντιδημαρχία Πολιτισμού και Νεολαίας του Δήμου Θεσσαλονίκης και το Μουσείο Φωτογραφίας θεσσαλονίκης προσκαλούν τον κόσμο στο Αλατζά Ιμαρέτ, στην έκθεση του Γερμανού Claudio Hils με τίτλο "Αrchive Belfast". Τον προσκαλούν, βέβαια, είναι τρόπος του λέγειν! Πήγα χτες να δω την έκθεση και ο υπάλληλος με ενημέρωσε πως αυτή είχε τελειώσει. Μέσα στο Αλατζά Ιμαρέτ οι φωτογραφίες είχαν τακτοποιηθεί στα κιβώτια. Ο υπάλληλος δεν μπορούσε να μου δώσει μια πειστική απάντηση για την πρόωρη διακοπή της έκθεσης. Έτσι για την ιστορία, η διάρκεια της έκθεσης ήταν μέχρι τις 30/5/2008. Ας πρόσεχα!!!

Τετάρτη, Μαΐου 28, 2008

ΠΟΔΗΛΑΤΟΠΟΡΕΙΑ

«Πάρτε την πόλη στα πόδια σας»

Κυριακή 1 Ιουνίου: Θεσσαλονίκη, Λευκός Πύργος, 11.00 π.μ.

25 χρόνια από την 1η ποδηλατοπορεία στην Ελλάδα

Διαδηλώσεις με ποδήλατα, με αιτήματα για διευκόλυνση της κίνησής τους και για πόλεις χωρίς αυτοκίνητα (ή έστω το κέντρο τους) υλοποιούνται εδώ και πάνω από τρεις δεκαετίες. Ήδη από τις αρχές της δεκαετίας του ΄70, σε διάφορες ευρωπαϊκές πόλεις αρκετοί πολίτες άρχισαν να κυκλοφορούν και πάλι με το ποδήλατό τους σε μια προσπάθεια να ανακαταλάβουν το χώρο της πόλης από τα αυτοκίνητα. Σταδιακά οι διαδηλώσεις με ποδήλατα γίνονται μαζικές και οι οργανώσεις πολιτών και ποδηλατών επιβάλλουν στις αρχές τουλάχιστον κάποιες από τις θέσεις τους. Το ίδιο συμβαίνει τα τελευταία χρόνια και στην Ελλάδα, όπου οι ποδηλάτες γίνονται πια ένα υπολογίσιμο κίνημα.
Στην Ελλάδα, η πρώτη πορεία με ποδήλατα πραγματοποιήθηκε την 1η Ιουνίου 1983, δηλαδή πριν από 25 χρόνια. Είχαν γίνει μάλιστα και 13 συλλήψεις για παρακώλυση συγκοινωνιών! Η Οικολογική Κίνηση Θεσσαλονίκης ήταν ο φορέας που διοργάνωσε εκείνη την ποδηλατοπορεία, με βασικό αίτημα «κυκλοφορία για όλους -πεζούς, ποδήλατα, άτομα με ειδικές ανάγκες».
Και τώρα, 25 χρόνια μετά, καλεί όλους /ες όσους /ες ενδιαφέρονται να προωθηθεί με πρακτικό τρόπο το ποδήλατο μέσα στην πόλη, να τιμήσουν με τον καλύτερο τρόπο αυτή τη σημαντική μέρα της προϊστορίας του μαχόμενου ποδηλάτη στη χώρα μας.
Όποιος φορέας ή άτομο ενδιαφέρεται να συμμετάσχει στην προετοιμασία και την πραγματοποίηση της συγκέντρωσης αυτής και της ποδηλατοπορείας μέσα στην πόλη, ας επικοινωνήσει στα τηλ. 2310.222503, 409770, στο fax 421196, στο e-mail:
contact@ecology-salonika.org
Περισσότερα στο
www.ecology-salonika.org


«Πάρτε την πόλη στα πόδια σας»

Συνάντηση στο Λευκό Πύργο, Κυριακή 1 Ιουνίου, 11.00 π.μ.

Ο ΜΑΗΣ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ



(Πολιτικοί κρατούμενοι στις φυλακές της Αίγινας, το 1970)


video


Φωτογραφίες και άρθρα εκείνης της εποχής στη χθεσινή εκδήλωση-αφιέρωμα για τον Μάη του '36 και για τους Γρηγόρη Λαμπράκη και Γιώργη Τσαρουχά, στο θέατρο Κήπου. Μπορούμε να δούμε ένα έγγραφο με το οποίο οι Αμερικανοί γνώριζαν τέσσερα χρόνια πριν για τα σχέδια του Παπαδόπουλου. Ένα σκίτσο του Μητρόπουλου στον Ταχυδρόμο, μια φωτογραφία που δείχνει τον Παπαδόπουλο- Χειμώνας του 1965- παρέα με τον Τζωρτζ Στήβενς να κυνηγούν αγριογούρουνα στο Κάτω Νευροκόπι! Ο Ιερός Δεσμός Ελλήνων Αξιωματικών(Ι.Δ.Ε.Α.) που συγκροτήθηκε για να αποτρέψει την επικράτηση των κομμουνιστών. Τα πρόσωπα και ονόματα των Σωτήρη Πέτρουλα ( "τα γαλάζια μάτια του μας καλούνε") , Γρηγόρη Λαμπράκη, Δημήτρη Καραμούτη, Βασίλη Μπεκροδημήτρη, Γιώργου Τσαρουχά, Γιάννη Χαλκίδη, Γρηγόρη Μπαντή, Νάντη Χατζηγιάννη, Γιάννη Καντιδάκη και αρκετών άλλων. Στο χώρο της έκθεσης υπήρχαν φωτογραφίες από τις δίκες των 1967 και 1969 στο έκτακτο στρατοδικείο Θεσσαλονίκης.

video

(Ο κόσμος στο Θέατρο Κήπου-Όσο υποχωρούσε η ζέστη η προσέλευση μεγάλωνε)

Ο βουλευτής της ΕΔΑ Γρηγόρης Λαμπράκης , 51 ετών, υφηγητής της Ιατρικής και βαλκανιονίκης, πέφτει θανάσιμα τραυματισμένος από τα χτυπήματα των φονιάδων Σπύρου Γκοτζαμάνη και Εμμανουήλ Εμανουηλίδη που εφορμούν με τρίκυκλο εναντίον του. Ο Λαμπράκης αφήνει την τελευταία του πνοή στο νοσοκομείο ΑΧΕΠΑ, στις 27/5/1963. Η σορός του μεταφέρεται με τρένο στην Αθήνα. Ένα τεράστιο πλήθος κόσμου τον συνοδεύει στην τελευταία του κατοικία (στην εκδήλωση προβλήθηκε και το ντοκιμαντέρ των Δ.Θέου και Φ.Λαμπρινού "100 ώρες του Μάη"). Η Αστυνομία ανακοινώνει επίσημα πως ο Λαμπράκης έχει πέσει θύμα "τροχαίου ατυχήματος ενώ ηγείτο διαδηλώσεως κομμουνιστών".

[ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ]

Δευτέρα, Μαΐου 26, 2008

ΖΩΓΡΑΦΟΣ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΣΜΙΔΗΣ

video

(O ζωγράφος Γιώργος Κοσμίδης περιγράφει ένα από τα έργα του. Από την έκθεση με ζωγραφιές και κατασκευές στο Βαφοπούλειο).

Ο Γιώργος Κοσμίδης γεννήθηκε και μεγάλωσε στη Θεσσαλονίκη.Το 1967 λαμβάνει επίσημο έπαινο ζωγραφικής από το "Ελληνικό Κολλέγιο". Το Νοέμβριο του 1971 το Αμερικανικό κολλέγιο "Ανατόλια" τιμάει τη δουλειά του παρουσιάζοντας έργα του από πυρογραφίες , σχέδια, σινική μελάνη , ελαιογραφίες και άλλα υλικά. Το 1972 διακρίνεται σε έκθεση της ΧΑΝΘ με μια πυρογραφία του. Το 1977 στη Γκαλερί "ΤΕRRA MOSAICO" παρουσιάζει ατομική έκθεση με έργα της περιόδου εκείνης, 21 ακουαρέλες και λάδια με εντυπώσεις του από Χαλκιδική, Νάουσα και Σκιάθο.Την ίδια χρονιά συμμετέχει σε ομαδική έκθεση στη Γκαλερί "Άρσα".Το 1979 εκθέτει με τους Νέους Μακεδόνες ζωγράφους στην "Αίθουσα Τέχνης". Το 1987 εκθέτει στον προσωπικό του χώρο "Μικρή Γκαλερί" έργα ζωγραφικής με τέμπερες και ακουαρέλες. Το 1987 ο πολιτιστικός σύλλογος "Γλώσσα" της Σκοπέλου σε συνεργασία με την κοινότητα του γεωργικού και αλιευτικού συνεταιρισμού , το σύλλογο γονέων σχολείου Γλώσσας και στο πλαίσιο της πολιτιστικής εβδομάδας "Γλώσσα 87" πραγματοποιούν μεγάλη ατομική έκθεσή του.Το 1988 συμμετέχει σε ομαδική έκθεση στον εκθεσιακό χώρο του εργαστηρίου "Ψαράκη".Εννιά χρόνια μετά αισθάνεται την ανάγκη να αφιερώσει έκθεση ζωγραφικής με τέμπερες και ακουαρέλες στο δάσκαλό του, Δημήτριο Παρούτη. Το 1998 οι περίφημες κατασκευές του με καράβια παρουσιάζονται στον ΜΥΛΟ υπό την αιγίδα της σχολής παραδοσιακής μουσικής "Εν Χορδαίς". Το θέμα της ατομικής του έκθεσης είναι "Μέταλλο δένημαι". Το 2002 οι οικολογικές του ανησυχίες τον κάνουν να στραφεί στο χώρο της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Προασπαθεί να ευαισθητοποιήσει τους μαθητές του 3ου δημοτικού σχολείου Ωραιοκάστρου μέσω των κατασκευών "άχρηστα υλικά". Το 2005 διακρίνεται με έπαινο σε διαγωνισμό του εμπορικού συλλόγου Θεσσαλονίκης. Αυτή τη χρονική περίοδο ασχολείται με σειρά κατασκευών σε χαλκό και πατίνα με θέμα τη φύση και το περιβάλλον-τα βιογραφικά στοιχεία είναι από το βιβλίο-λεύκωμα της έκθεσης.

Να τι λέει ο Στέλιος Κούκος για τον ζωγράφο στην εφημερίδα "Μακεδονία":


Χρηστικά αντικείμενα αξιοποιούνται σε μια δεύτερη ζωή -και μάλιστα καλλιτεχνική- δημιουργώντας καράβια έτοιμα να ταξιδέψουν αλλά και να διηγηθούν όμορφες ιστορίες. Με άλλα υλικά ο εικαστικός φτιάχνει υπό μορφή εγκαταστάσεων μοναδικούς κήπους και τοπία, από όπου δεν λείπουν τα πουλιά και άλλα στοιχεία της φύσης. Στην έκθεση βεβαίως υπάρχουν και οι ακουαρέλες, στις οποίες εδώ και χρόνια ο Κοσμίδης ασκείται με ιδιαίτερη επιτυχία.

Ο Γιώργος Κοσμίδης, πέρα από τις εγκαταστάσεις του με νέα υλικά, δίνει ζωή σε αντικείμενα με ημερομηνία λήξης. Υλικά τα οποία στην καλύτερη περίπτωση θα έπρεπε να παραχωρηθούν για ανακύκλωση εδώ έχουν να επιτελέσουν μια διαφορετική και πιο λαμπρή αποστολή. Η καλλιτεχνική τους επαναχρησιμοποίηση αποτελεί το φιλί της ζωής και τον ανακαινισμό τους. Πλήθος αντικειμένων κερδίζουν έτσι την αιωνιότητα σε μια ρότα ακίνδυνη, που ο Γιώργος Κοσμίδης ως άλλος ναυπηγός δημιουργεί και καθελκύει. Στα χέρια του αξιοποιείται ακόμη και η σκουριά, που λειτουργεί πολυποίκιλα και μάλιστα εν πολλοίς και για να μας συμφιλιώσει με το πέρασμα του χρόνου. Στα λογής λογής πλεούμενα του εικαστικού ναυπηγού τα λογής λογής αντικείμενα που «μπαρκάρουν» για αυτό το καλλιτεχνικό ταξίδι μοιάζουν σαν προσομοίωση πραγματικών μηχανημάτων που συναντάς σε πραγματικά σκάφη. Κάποιες φορές πάλι νομίζεις πως τα ίδια τα υλικά κατευθύνουν το χέρι του δημιουργού τους για να τα εντάξει στο έργο. Πρόκειται για εικαστικές κατασκευές που έχουν να σου πουν πολλές ιστορίες από τον πραγματικό κόσμο των ναυτικών, αλλά και από τον κόσμο των παραμυθιών και των κινουμένων σχεδίων. Νομίζεις πως ξαφνικά κάποια ανάλογη φιγούρα ναυτικού θα ξεπροβάλει μέσα από τα υλικά αυτά, για να σου πει πως το καράβι του είναι πάντα αξιόπλοο για οποιοδήποτε ταξίδι - περιπέτειας ή αναψυχής.

Από τον ζωγράφο Γιώργο Κοσμίδη μου μένει η θερμή χειραψία και η αναπαραστατική δύναμη στο δημιουργικό του έργο !

Κυριακή, Μαΐου 25, 2008

ΣΥΓΚΡΟΤΗΜΑ "ΚΑΡΩ"

video

(Τελικά, κάτι πρέπει να κάνω με την κακή ποιότητα των ηχογραφήσεων. Είναι σαν να αδικώ αυτό που αναρτώ στο διαδίκτυο! Να ζητήσω, εκ των προτέρων, συγγνώμη από όλους εσάς που θα δείτε και θα ακούσετε το βιντεάκι).

H δύναμή τους είναι τα νειάτα τους και η γνώση ενός μουσικού οργάνου. Με αυτήν τη δύναμη θα πορευτούν στο μέλλον. Είναι ακόμα στην αρχή. Γράφουν τους δικούς τους στίχους και τις δικές τους μελωδίες. Οι συνομήλικοι φίλοι τους τούς συμπαραστέκονται και τους καμαρώνουν. Έχουν διαλέξει το όνομα "Καρώ" για το συγκρότημά τους. Προέρχονται από την Κατερίνη και αγαπούν την ροκ μουσική. Προχτές, στον πύργο της Παιδαγωγικής Σχολής, έπαιξαν πέντε αγαπημένα τους τραγούδια. Τους εύχομαι να αντέξουν μέσα σε αυτήν τη βρωμερή και επιταχυνόμενη εμπορευματοποίηση των πάντων!

Σάββατο, Μαΐου 24, 2008

ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ


Aυτό είναι το πρωτόκολλο της παράδοσης της Θεσσαλονίκης. Το πρωτόκολλο της παράδοσης της Αξιοπρέπειάς μας συνεχίζει να γράφεται μέσα σε αυτήν τη θλιβερή πραγματικότητα. Η ατομική μας ευθύνη είναι μεγάλη! Δεν θέλω να ακούσω ξανά για την κακή μας μοίρα και για παγκόσμιoυς συνομώτες που έχουν σκοπό να μας εξοντώσουν. ΕΜΕΙΣ κατασκευάσαμε αυτήν την πραγματικότητα και ΕΜΕΙΣ πρέπει να την αλλάξουμε!
Ας μην περιμένουν καθαρογραμμένη και με υπογραφές την παράδοση της Αξιοπρέπειάς μας...

Παρασκευή, Μαΐου 02, 2008

ΚΑΚΕΣ ΛΕΞΕΙΣ, ΟΠΩΣ ΟΝΕΙΡΟΠΟΛΗΣΗ!


Η Αγγελική παρέα με την Μαρία. Είναι δύο χαριτωμένα κορίτσια στην εκπομπή "Ουράνιο τόξο". Η Μαρία λέει πως εκτός από το σχολείο πηγαίνει στο κολυμβητήριο και μαθαίνει μπαλλέτο και βιολί!!! Το πρόγραμμα των εξωσχολικών της δραστηριοτήτων είναι επιβαρυμένο.
Η παροχή πολλών και πλούσιων ερεθισμάτων δεν είναι πάντα σίγουρο πως λειτουργεί προς την θετική κατεύθυνση. Σήμερα πιστεύω πως περισσότερη σημασία πρέπει να δίνουμε όχι στο ΤΙ αλλά στο ΠΩΣ όλων αυτών που προσφέρουμε στα παιδιά.
Θα ήθελα να γνωρίζω τη μελλοντική στάση όλων αυτών των παιδιών που εθίζονται από πολύ μικρή ηλικία στους εντατικούς ρυθμούς. Θα αποτελέσουν αυτά τα παιδιά εστία αντίστασης απέναντι σε ένα διευρυμένο ωράριο εργασίας που τους συρρικνώνει τον ελεύθερο χρόνο ή θα το αποδέχονται αυτό ως κάτι το φυσιολογικό; Τι είδους οικονομικό σύστημα θα ασπάζονται αυτά τα παιδιά; Ποιά θα είναι η αντίληψή τους για την ευτυχία και την πρόοδο; Θα μπορούν, άραγε, να αφηγηθούν την παιδική τους ηλικία;
[Το επιβαρυμένο πρόγραμμα εξωσχολικών δραστηριοτήτων επηρεάζει άμεσα και την εκπαιδευτική διαδικασία στο σχολείο]

Ο ΜΥΘΟΣ ΤΗΣ ΟΡΘΟΛΟΓΙΚΗΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ

Οι ιδιοκτήτες λεωφορείων, που μεταφέρουν μαθητές στο νομό θεσσαλονίκης, διαμαρτύρονται για την μη καταβολή των δεδουλευμένων. Τα λεφτά που έχουν να λαμβάνουν είναι 9 εκατομμύρια ευρώ. Πριν το Πάσχα ακινητοποίησαν τα λεωφορεία τους και απαίτησαν τα χρήματα. Το θέμα δημοσιοποιήθηκε και το Υπουργείο Παιδείας υποσχέθηκε να καταβάλλει ένα μικρό μέρος από το συνολικό ποσό. Οι ιδιοκτήτες ως ένδειξη καλής θέλησης αποφάσισαν να ξαναθέσουν σε κυκλοφορία τα λεωφορεία μέχρι τις 15 αυτού του μήνα. Αν δεν πληρωθούν θα συνεχίσουν την αποχή.

Στην Ιθάκη (ρεπορτάζ της κρατικής τηλεόρασης) ο αντιπρόεδρος του Πολιτιστικού Συλλόγου διαμαρτύρεται γιατί οι οδηγοί των ταξί ,που εξασφαλίζουν τη μετακίνηση των μαθητών στο νησί, παραμένουν απλήρωτοι εδώ και αρκετούς μήνες.

Διαμαρτύρονται και οι σχολικοί τροχονόμοι που δρουν προληπτικά στη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων στους δρόμους γύρω από τα σχολεία.



Στο σημερινό δημοσίευμα της εφημερίδας "Ελευθεροτυπία" διαβάζουμε πως 40 χιλιάδες εκπαιδευτικοί, που δούλευαν από το 2006 σε προγράμματα της πρόσθετης διδακτικής στήριξης, θα πληρωθούν.
Σε μια πρόσφατη δήλωσή του ο Υπουργός Παιδείας έλεγε πως το πρόβλημα της εκπαίδευσης δεν είναι οι πόροι αλλά η ορθολογική τους διαχείριση. Δηλαδή, η καταβολή των χρημάτων στις παραπάνω κατηγορίες εργαζομένων δεν αποτελεί μέρος της ορθολογικής διαχείρισης;

Πέμπτη, Μαΐου 01, 2008

ΓΕΝΕΘΛΙΑ

[Σήμερα κλείνω δύο χρόνια διαδικτυακής παρουσίας. Αυτό το ποστ συμπληρώνει τον αριθμό των 446 κειμένων από την Πρωτομαγιά του 2006].


Ο Τσαρλς Μπουκόφσκι είχε πιει πολύ αλκοόλ στη ζωή του. Οι δυνατές οινοποσίες και η γραφή ήταν μια πάλη και άμυνα ενάντια στην παντοδύναμη βλακεία. Κάποτε, ο συγγραφέας είχε εκφράσει την επιθυμία να κοιμηθεί και να ξυπνήσει μετά από σαράντα χρόνια. Αισθανόταν κουρασμένος τόσο από την κοινωνία της απόλυτης σαχλαμάρας όσο και από την θανατίλα των συνανθρώπων του.