Τετάρτη, Δεκεμβρίου 31, 2008

ΑΓΡΙΑ ΔΥΣΗ(5)

Η ένωση δασκάλων και λεκτόρων στην Αγγλία εμφανίζεται πολύ προβληματισμένη από τα αλλεπάλληλα κρούσματα βίας των μαθητών που έχουν για στόχο τους συμμαθητές τους αλλά και τους δασκάλους. Υπολογίζεται πως ένας στους τρεις δασκάλους έχει δεχτεί «κλωτσιές, μπουνιές, δαγκωνιές ή έχει χτυπηθεί από αδιευκρίνιστο όπλο». Στο ετήσιο συνέδριο που κάνουν οι δάσκαλοι αναζητούν τις αιτίες που οδηγούν ένα μέρος του μαθητικού πληθυσμού σε βίαιες συμπεριφορές. Τις κύριες αιτίεςοι δάσκαλοι τις εντοπίζουν στον εκφυλισμό του θεσμού της οικογένειας και στην απουσία ενός από τους δύο γονείς είτε λόγω διαζυγίου, είτε λόγω θανάτου. Οι διαφορετικές γλώσσες που μιλιούνται στις τάξεις των βρετανικών σχολείων δυσκολεύουν αφάνταστα την επικοινωνία ανάμεσα στους δασκάλους και τους μαθητές. Αυτή η γλωσσική πολυμορφία, ενδεχομένως, θα μπορούσε να θεωρηθεί αιτία για την έκρηξη της βίας. Ο μεγάλος αριθμός των μαθητών, επίσης, δεν ευνοεί την εξατομικευμένη προσέγγιση σε παιδιά που εκφράζονται με βίαιους τρόπους (Υπολογίζεται πως ο μέσος όρος στα δημόσια δημοτικά σχολεία είναι 26,2 μαθητές). Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να διαιωνίζεται η βία χωρίς να λαμβάνονται μέτρα παιδαγωγικής φύσης για την αντιμετώπισή της. Ακόμα, οι εξετάσεις και η πίεση για περισσότερη σχολική επίδοση αυξάνουν το άγχος των μαθητών που αντιλαμβάνονται πως το σύγχρονο σχολείο θανατώνει το πνεύμα της χαράς και του παιχνιδιού. Στην Αμερική, μάλιστα, ο επικεφαλής του τμήματος Εκπαίδευσης εισηγήθηκε στη Διοίκηση και στον δήμαρχο της Ν.Υόρκης σχέδιο για την αξιολόγηση των νηπίων στα γνωστικά πεδία των Μαθηματικών και της Γλώσσας. Το σχέδιο αυτό κοινοποιήθηκε στα Νηπιαγωγεία της Ν.Υόρκης και ένα 10% από αυτά τα νηπιαγωγεία απάντησε θετικά. Ο επικίνδυνος και άσχετος εμπνευστής του σχεδίου ολοκλήρωσε το "έργο" με την πρότασή του για τη διενέργεια των εξετάσεων που θα μπορούσαν να γίνουν είτε με τεστ πολλαπλών επιλογών, είτε με προφορικές εξετάσεις είτε στο διαδίκτυο.

Δυστυχώς, οι εκπαιδευτικοί αντιλαμβάνονται πως το εκπαιδευτικό σύστημα σκληραίνει τη στάση του. Οι δάσκαλοι δεν έχουν να αντιμετωπίσουν μόνο την βία των μαθητών αλλά και τη βία της Πολιτείας που αντιμετωπίζει τα σχολεία όχι ως χώρους παραγωγής γνώσης και απόλαυσης αυτής της διαδικασίας, αλλά ως επιχειρήσεις με κέρδη και ζημιές! Διαβάζω πως εκατοντάδες σχολεία στην Βρετανία απειλούνται με κλείσιμο ή με παράδοση στους ιδιώτες αν οι διευθυντές τους δεν καταφέρουν να βελτιώσουν τις σχολικές επιδόσεις των μαθητών που φοιτούν σε αυτά τα σχολεία.

Η απλή απαρίθμηση των αιτιών δεν αρκεί από μόνη της. Οι αιτίες θα πρέπει να ενταχθούν στο συνολικότερο πλαίσιο μιας κοινωνίας που διαπαιδαγωγεί τα παιδιά με μια κουλτούρα που τα εμποδίζει να ολοκληρώσουν τον κύκλο της ψυχολογικής διεργασίας του πένθους.Τα παιδιά στην Βρετανία δεν πενθούν επιτυχώς και γι’ αυτό παρουσιάζουν σημάδια άρνησης της ενηλικίωσης. Τα παιδιά στην Βρετανία, όσο βαρύγδουπο και αν ακούγεται, χάνουν σταδιακά την ψυχή τους. Αυτήν την ψυχή θα αναλάβουν να διασώσουν οι ειδικοί της Σκότλαντ Γυάρντ που σκοπεύουν να δημιουργήσουν τράπεζα πληροφοριών με γενετικό υλικό από τον μαθητόκοσμο.Το γενετικό υλικό θα τους βοηθήσει μελλοντικά στον εντοπισμό αυτών που έχουν…αποκλίνουσα συμπεριφορά!

To καινούριο έτος 2009 θα μας έρθει με ένα δευτερόλεπτο καθυστέρηση. Εγώ λέω να αναβάλλουμε την έλευσή του επ’ αόριστον...


Υ.Γ.Χρησιμοποιήθηκαν στοιχεία από τα άρθρα του Κώστα Γουλή, εφημ.Αγγελιοφόρος (13/3/2008, 22/3/2008 και 11/6/2008)

Η ΕΝΑΡΞΗ ΤΩΝ ΕΚΠΤΩΣΕΩΝ

Οι φοιτητικές εκλογές έχουν περάσει αλλά η επίδειξη ισχύος συνεχίζεται! Πίνακας αναρτημένος δίπλα στο ασανσέρ, στον πύργο της Παιδαγωγικής Σχολής του Α.Π.Θ.Την καταθλιπτική διαπίστωση πως ο φοιτητικός κόσμος στο Πανεπιστήμιο παραμένει έγκλωβισμένος και εξαρτημένος από τα κόμματα, έρχεται να συμπληρώσει αυτό το "Σας ευχαριστούμε για την εμπιστοσύνη σας". Μου θυμίζει τη γλώσσα εμπορικού καταστήματος που ευχαριστεί τους καταναλωτές που επέλεξαν αυτό και όχι κάποιο άλλο.

Η αγοραία έκφραση της πολιτικής μέσα απ' τις φοιτητικές νεολαίες! Δυστυχώς, "γέρασαν χωρίς να ήταν ποτέ τους νέες"...

"/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/"



To ωραιότερο ταξίδι που 'χω κάνει
ήταν πάνω στην σπασμένη πολυθρόνα
που αφήσαν πίσω όταν φύγαν οι τσιγγάνοι
σε μια αλάνα μες τη μέση του Χειμώνα



Το ωραιότερο τραγούδι που 'χω ακούσει

το είπε ένας καπετάνιος πριν πεθάνει

το πιο ωραίο, το πιο ωραίο, το πιο ωραίο

είναι το επόμενο λιμάνι

Τρίτη, Δεκεμβρίου 30, 2008

ΕΝΑΡΞΗ ΔΙΑΛΟΓΟΥ-ΠΡΩΤΟ ΠΛΑΝΟ

Ο υπουργός Παιδείας δήλωσε πως από τις αρχές του καινούριου χρόνου θα ξεκινήσει, με κάθε επισημότητα, ο δημόσιος διάλογος για την αναμόρφωση του Λυκείου και για τον τρόπο εισαγωγής στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα. Η κυβέρνηση, συνεχίζει ο υπουργός, θα έχει ανοιχτές όλες τις "κεραίες" της για να αφουγκραστεί τις ανησυχίες των γονέων και τις αγωνίες των μαθητών. Ο διάλογος θα είναι μέχρι τελικής πτώσης και αντεδείκνυται σε αυτούς που είναι ευκολοσυγκίνητοι και έχουν καρδιακές αρρυθμίες. Με βάση έγκυρες πληροφορίες που έχουν διαρρεύσει από τα τετράγωνα (όχι από κύκλους,τονίζω!!!) πέριξ του υπουργείου Παιδείας, η βασική προϋπόθεση για την εισαγωγή στο Πανεπιστήμιο θα είναι η εύρεση φλουριού κατά την κοπή της πρωτοχρονιάτικης βασιλόπιτας. Οι νέοι και οι νέες, λοιπόν, που επιθυμούν να σπουδάσουν θα πρέπει να προσευχηθούν στην εύνοια της τύχης και να συμμετέχουν σε πολλές κοπές πίτας ώστε να έχουν περισσότερες πιθανότητες. Πάλι με έγκυρες πληροφορίες, σε όλες τις κοπές πίτας θα είναι παρών ο νομάρχης της πόλης μας που θα είναι ντυμένος Αϊ Βασίλης. Στον σάκο του ο Αϊ Βασίλης θα έχει για δώρα φλουριά που θα τα μοιράσει στους μαθητές και στις μαθήτριες που αγωνιούν για την είσοδό τους στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

ΈΝΑΡΞΗ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΟΥ ΔΙΑΛΟΓΟΥ, ΕΝΑ -ΔΥΟ- ΤΡΙΑ, ΠΑΜΕ!!!

BLOOM ΣΤΗ ΓΝΩΣΗ

Αρχικά πρέπει να θυμάμαι!

Έπειτα να προσπαθώ να κατανοήσω.

Στη συνέχεια εφαρμόζω όλα αυτά που θυμάμαι και έχω καταλάβει.

Εφαρμόζοντας, μου δίνεται η δυνατότητα να αναλύω σε επιμέρους στοιχεία και να αξιολογώ.

Στο τέλος μπορώ να δημιουργήσω!

Σε μια κοινωνία της αμνησίας και όχι της συνειδητής λήθης, οι γνώσεις μας είναι μπλουμπλουμήθρες!!!

Κυριακή, Δεκεμβρίου 28, 2008

ΕΟΡΤΑΣΤΙΚΟ ΩΡΑΡΙΟ

Είχα ξαναγράψει για το ζητιάνο που δεν ζητιάνευε χρήματα αλλά τα αχρησιμοποίητα λεπτά της ώρας από όλους αυτούς τους φιλάνθρωπους που συγκινούνταν από το δράμα του. Ο ζητιάνος ήξερε καλά πως οι συνάνθρωποί του δεν τιμούσαν το δώρο του ελεύθερου χρόνου. Πράγματι, οι περισσότεροι άνθρωποι βιώνουν τον ελεύθερο χρόνο τους και είναι σαν να κουτουλάνε στην πλήξη και την ανία. Ο χρόνος τους διαστέλλεται και περνά βασανιστικά. Δεν ξέρουν τι πραγματικά να κάνουν. Έχουν στερέψει από ενδιαφέροντα και ιδέες, δεν ερευνούν, δεν δημιουργούν και δεν αγαπούν τις συζητήσεις. Ο Ευγένιος Αρανίτσης, κάλλιστα, θα μπορούσε να τους συμπεριλάβει στους "νεκρούς του επάνω κόσμου". Οι νεκροί του κόσμου μας, λοιπόν, με υπαρξιακά προβλήματα που είναι ναρκωμένα από τις εντάσεις της καθημερινής βιοπάλης μεριμνούν υπερβολικά για την υλική τους ύπαρξη. Με αυτόν τον τρόπο, όμως, δεν προλαβαίνουν να αναρωτηθούν για κορυφαίες έννοιες και συναισθήματα όπως ο θάνατος , ο έρωτας, η αλληλεγγύη, ο φόβος, η ζηλοφθονία, το μίσος, η αγάπη και το πένθος. Όλες αυτές οι έννοιες και τα συναισθήματα παραμένουν "ξένες γλώσσες'' που μιλιούνται όλο και λιγότερο σήμερα. Δυστυχώς, φαίνεται πως δεν έχουμε προοδεύσει συναισθηματικά ή όπως το είχε θέσει ο σκηνοθέτης Δαμιανός"Ο άνθρωπος δεν κατάφερε ποτέ του να γιορτάσει τον θάνατο".

Στους ζωντανούς του κάτω κόσμου τα εμπορικά καταστήματα θα παραμείνουν κλειστά...

Σάββατο, Δεκεμβρίου 27, 2008

ΓΙΑ ΤΟ ΔΑΣΟΣ ΤΟΥ ΣΕΙΧ ΣΟΥ(2)

Οι λεγόμενες αντιπυρικές διαπλατύνονται με κόψιμο και άλλων δέντρων, νέοι χώροι αναψυχής δημιουργούνται, με μια διαφορά: Δεν πρόκειται πλέον για κάποια κιόσκια και παγκάκια συμβατά με την αισθητική του περιβάλλοντος, προορισμένα να δεχτούν τον περιπατητή φίλο του δάσους. Αθλητικές εγκαταστάσεις, μπασκέτες με τσιμεντένιο δάπεδο, πρόσβαση παντού με αυτοκίνητα. Τα περίφημα αντιπλημμυρικά έργα επιλέχθηκε να γίνουν με την μορφή χιλιάδων κυβικών μπετόν , με παράλληλη ανάπτυξη οδικού δικτύου για την συντήρησή τους , προς μεγάλη φυσικά χαρά των εργολάβων. Ο καιρός των φίλων του δάσους έχει περάσει, ήρθε η ώρα των αδιάφορων που θέλουν απλώς χώρο, που η πόλη δεν τους προσφέρει λόγω κόστους της γης. Άλλωστε δεν είναι ο πρώτος πολίτης της, ο δήμαρχος μας, που διεκδικεί όλο το κομμάτι κάτω από τον περιφερειακό για "κοινωφελείς εγκαταστάσεις" και τις σχετικές αντιπαροχές που θα επιτρέψουν την κοινή ωφέλεια να γίνει γεγονός καθώς φυσικά ο δήμος μας είναι φτωχός.

Σε όλα αυτά μια νέα πρόκληση ήρθε να προστεθεί: η διάνοιξη δύο νέων δρόμων με πρόσχημα το ίδιο, την αντιπυρική προστασία, μόνο που αυτή η ιδιόμορφη προστασία, συμπίπτει ακριβώς, με την ανάγκη των κατοίκων της Εξοχής ή του Πανοράματος να έχουν εναλλακτικές προσβάσεις στην πόλη, όταν τα Ι.Χ. τους ακινητοποιούνται στις υπάρχουσες οδεύσεις.Και βέβαια τα μεγέθη και ο τρόπος κατασκευής τους οδηγούν σε θλιβερές εικόνες της βέβαιης ασφαλτόστρωσής τους σε δεύτερο χρόνο.

Το ζήτημα δεν είναι μόνο η νομιμότητα αυτών των αποφάσεων της Δασικής Υπηρεσίας Θεσσαλονίκης ,που καταστρέφει χιλιάδες στρέμματα δάσους, που ορίστηκε να το φυλάει, μια νομιμότητα που πάσχει από την έλλειψη περιβαλλοντικών μελετών αντίστοιχη με αυτή που έκανε δασική γη της Χαλκιδικής ανταλλάξιμη οικοδομήσιμη έκταση για το Βατοπέδι. Ακόμη πιο επικίνδυνη είναι η λογική των "δημόσιων λειτουργών" μας. Η πολιτική λεηλασίας του δάσους από κάθε είδους δραστηριότητες που δεν το σέβονται είναι ο ηθικός αυτουργός των εμπρηστών και των καταπατητών. Το δάσος δεν είναι πάρκο της γειτονιάς, είναι ένα οικοσύστημα απαραίτητο για την επιβίωση μιας πόλης που όλο και πιο πολύ εμφανίζει συμπτώματα Χρόνιας Αποφρακτικής Πνευμονοπάθειας. Η καταπάτησή του είναι η καταπάτηση των λίγων κυψελών που έμειναν ακόμη να λειτουργούν στα πνευμόνια μας. Το δάσος δεν είναι μόνο χώρος "αναψυχής", το δάσος έχει τη δική του ψυχή.

Και η τελευταία γραμμή άμυνας , τόσο για το Σέιχ Σου όσο και για την ποιότητα της ίδιας μας της ζωής στην πόλη αυτή, δεν είναι παρά η κινητοποίηση και η δράση τώρα.


Επιτροπή για τη Προστασία του Σέιχ Σού

Τηλέφωνα επικοινωνίας: Θανάσης 6974427020
Κωνσταντής 6947219501

Παρασκευή, Δεκεμβρίου 26, 2008

ΓΙΑ ΤΟ ΔΑΣΟΣ ΤΟΥ ΣΕΙΧ ΣΟΥ(1)


Κατά τη δεντροφύτευση στο δάσος μοιράστηκε το παρακάτω κείμενο που συντάχτηκε από την Επιτροπή για τη Προστασία του Σέιχ Σου. Θα το δημοσιεύσω σε συνέχειες:

Ποιος θα φυλάξει το δάσος από τους φύλακές του...

Το 1984, μια χούφτα ανθρώπων, οργάνωσαν τις πρώτες κινητοποιήσεις για να μην ξεπατωθεί το δάσος του Σέιχ Σου με την διάνοιξη (τότε) του περιφερειακού.Η απάντηση των ευαγγελιστών της "αλλαγής" που κυριαρχούσαν στα γραφεία των σχεδιασμών ήταν τα ΜΑΤ και οι δίκες αυτών των αδιόρθωτων ρομαντικών που τα έβαλαν με την ανάγκη του Θεσσαλονικιού να πάει γρήγορα με το Ι.Χ. του , από έναν δρόμο σύγχρονο και ασφαλή , που θα κάλυπτε τις ανάγκες μετακίνησης για 50(!) χρόνια.

Πολύ πριν περάσουν τα μισά από αυτά, οι προγνώσεις επαληθεύτηκαν με τον πιο τραγικό τρόπο: Το δάσος καταπατήθηκε από κάθε του άκρη.Νέοι δρόμοι το ισοπέδωσαν, για να μετακινούνται αυτή τη φορά, πιο γρήγορα τα ασθενοφόρα στο Παπανικολάου είπαν, μόνο που κάποιοι είχαν άλλη γνώμη και έκαψαν τα φυλάκια για να μεταφέρουν την δική τους ασθένεια, της οξείας, ανίατης αυτοκίνησης. Η πυρκαγιά ήρθε να διαψεύσει τους σχεδιαστές των αντιπυρικών ζωνών και δρόμων, που προέβαλαν το Σέιχ Σού, ως το "καλύτερα προστατευμένο δάσος της Ευρώπης". Κατακαίγοντας τα πάντα και άνοιξε ακόμη περισσότερο την όρεξη των κάθε λογής επενδυτών, που έβλεπαν στα 30.000 στρέμματά του, τα φιλέτα, που θα πάχαιναν ακόμα πιο πολύ το κορμί της παχύσαρκης πόλης μας.Όσο για τον περίφημο περιφερειακό που πλάτυνε, απέκτησε ανισόπεδους κόμβους, διεθνών παρακαλώ προδιαγραφών και όσοι τον χρησιμοποιούν ξέρουν καλά πόσο βοηθητικός και ασφαλής είναι...Το δάσος αντιμετωπίζεται από αρμόδιους και αναρμόδιους ως ένα απόθεμα φτηνής γης την επέκταση της πόλης ή χρήσεων που μόνο συμβατές με την φύση ενός τέτοιου οικοσυστήματος δεν είναι.

Και σήμερα η καταστροφή μοιάζει να ολοκληρώνεται.Για χρόνια μετά την πυρκαγιά το πάλαι ποτέ δάσος αφέθηκε απροστάτευτο να δέχεται τα μπάζα και τα σκουπίδια που ο κάθε αντικοινωνικός ιδιοκτήτης ντάτσουν θεωρούσε καλό να αδειάσει , μια απέραντη χωματερή, με ασύδοτη πρόσβαση αυτοκινήτων σε όλη του την έκταση.

Η φύση βέβαια έχει την κακή συνήθεια να επιμένει να ζει.Όμως φαίνεται ότι υπάρχουν πιο επίμονοι από αυτήν.Την στιγμή που το τοπίο άρχισε να πρασινίζει, ήρθαν αυτοί που ο νόμος ορίζει ως "φυσικούς φύλακες" του δάσους να του δώσουν ακόμη μερικές μαχαιριές.Τα χρήματα της ευρωπαϊκής ένωσης, χρήματα που δόθηκαν για την προστασία και την διαχείριση του δάσους γίνονται σήμερα αφορμή για παραπέρα καταστροφές, ίσως, επειδή η μόνη διαχείριση που γνωρίζουν οι αρμόδιοι να κάνουν είναι αυτή των πολυκατοικιών.


[ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ]

Πέμπτη, Δεκεμβρίου 25, 2008

ΜΑΡΤΥΡΟΛΟΓΙΟ ΤΗΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗΣ

Aναδημοσιεύω κείμενο της εφημερίδας Ελευθεροτυπία με υπογραφή Μπ.Μιχ. (20/12/2008):

Αύξηση των κλοπών,της κατάθλιψης, της χρήσης των φαρμάκων, του άγχους, της βίας, αλλά και μεγάλη ευκαιρία για μια νέα ταυτότητα φέρνει στους Αμερικανούς η ύφεση. Σύμφωνα με τους ψυχολόγους, η αλλαγή της οικονομικής κατάστασης προκαλεί στον κόσμο κάποιο είδος πανικού επιβίωσης και αυτός με τη σειρά του τον κάνει επιρρεπή σε συμπεριφορές όπως οι παραπάνω.
Η σημερινή ύφεση αποτελεί σοκ για μια γενιά Αμερικανών, οι οποίοι είχαν μάθει να δανείζονται επί χρόνια εύκολα και να μην έχουν όρια στις αγορές τους.Τα ψώνια και η υπερκατανάλωση έγιναν μέρος της εθνικής τους κουλτούρας. Αρκετοί μάλιστα έφτασαν να αυτοκαθορίζονται από τη μάρκα της σακούλας που κουβαλούσαν στα χέρια τους."Οι άνθρωποι που καθόριζαν τους εαυτούς τους από τα υλικά αγαθά και τις δαπάνες τους, χάνουν σήμερα ένα καθοριστικό κομμάτι της ταυτότητάς τους και του εαυτού τους και πρέπει να μάθουν πως θα το αντικαταστήσουν", λέει χαρακτηριστικά ο κλινικός ψυχολόγος Τζέιμς Γκότφαρχτ... Αλλάζοντας φυσικά. Αλλάζοντας "πίστα", αλλάζοντας οπτική γωνία, αλλάζοντας ζωή, επαναπροσδιορίζοντας τον ίδιο του τον εαυτό πέρα από το υλικό κομμάτι της ύπαρξης του. Ίσως τότε υπάρχει ελπίδα γι' αυτόν τον πλανήτη.

Τετάρτη, Δεκεμβρίου 24, 2008

ΟΙ ΜΑΡΤΥΡΕΣ ΤΗΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗΣ

Oι αστείοι τηλε-παρουσιαστές των ειδήσεων, σε μια προσπάθεια να αυξήσουν την αγοραστική κίνηση στα εμπορικά κέντρα των μεγάλων πόλεων, προπαγανδίζουν πως ο κόσμος αποφεύγει να τα επισκέπτεται φοβούμενος τις καθημερινές διαδηλώσεις και τα βίαια ξεσπάσματα! Έχω ξαναγράψει, χαριτολογώντας, πως θριαμβολογούμε που κατορθώσαμε να προσθέσουμε στις επιθετικές και σεξουαλικές ορμές της ανθρώπινης φύσης και τις καταναλωτικές! Μιλάμε, πια, για ένα καταναλωτικό ένστικτο που δεν γνωρίζει κανέναν φραγμό. Αυτοί, λοιπόν, που θα πέσουν με λαιμαργία στην κατανάλωση δεν καταλαβαίνουν τίποτα και κανέναν! Θυμήθηκα, επίσης, την Αμερική και τα βίαια γεγονότα που είχαν συμβεί, προσφάτως, έξω από ένα πολυκατάστημα που είχε προαναγγείλει εκπτώσεις. Από την προηγούμενη μέρα είχε συγκεντρωθεί και διανυκτερεύσει το ασυγκράτητο πλήθος που περίμενε πως και πως να ανοίξουν οι πόρτες! Όταν συνέβη αυτό, δύο γυναίκες μαλλιοτραβήχτηκαν για τη σειρά προτεραιότητας και οι άντρες που τις συνόδευαν άνοιξαν πυρ με τα πιστόλια τους. Αν θυμάμαι και αν διάβασα καλά την είδηση, ο απολογισμός ήταν έναν νεκρός υπάλληλος που είχε την μεγάλη δυστυχία να επιβλέπει τους αγριεμένους του πλήθους. Όταν οι υπάλληλοι του καταστήματος ζήτησαν από τον κόσμο να αποχωρήσει, αυτοί όχι μόνο δεν το έκαναν, αλλά απαίτησαν να ψωνίσουν αδιαφορώντας παντελώς για τον νεκρό υπάλληλο! Οι καταναλωτές της οικουμένης έχουν ξεσαλώσει και σιγά μην τους αποθαρρύνουν οι βίαιες εκδηλώσεις. Μπρος στην θεραπεία τι είναι ο πόνος και η βία;

Δευτέρα, Δεκεμβρίου 22, 2008

ΚΙΤΡΙΝΑ ΠΕΖΟΔΡΟΜΙΑ




Orphan Drugs: κατά λέξη, Ορφανά Φάρμακα.Τα φαρμακευτικά εκείνα σκευάσματα που προορίζονται για τη θεραπεία ιδιαίτερα σπάνιων ασθενειών(orphan diseases) και τα οποία, γι' αυτό το λόγο, δηλαδή επειδή η σπανιότητα της ζήτησης τα καθιστά "ασύμφορη", δεν παράγονται από τις εταιρείες.

( ORPHAN DRUGS, εκδ. Ιστός, 1999, Ευγένιος Αρανίτσης)

Kίτρινος διάδρομος πάνω στο πεζοδρόμιο. Τον χρησιμοποιούν οι εκ γενετής τυφλοί και όλοι αυτοί που έχουν υποστεί απώλεια της όρασης κατά τη διάρκεια της ζωής τους. Χωρίς την όραση, αλλά με πολύ δυνατή τη διαίσθηση, ψηλαφίζουν ολόκληρη τη ζωή τους και βρίσκουν εμπόδια και αναίσθητους ανθρώπους. Οι τυφλοί, όπως και κάθε ομάδα που δραστηριοποιείται στο περιθώριο αυτής της κοινωνίας, δεν υφίστανται για την περιλάλητη δημοκρατία μας που υπερτιμά τις αποφάσεις της πλειοψηφίας και υποτιμά την κουλτούρα και τις ανάγκες της μειοψηφίας.

Στο περιθώριο γράφονται οι ωραιότερες σημειώσεις. Βάλτε παντού στα πλακόστρωτα κίτρινες λωρίδες. Μας τύφλωσε το θέαμα! Η τσογλαναρία της τηλεόρασης εκτόπισε τον λόγο των διανοουμένων, των καλλιτεχνών και των Ποιητών. Η γλώσσα μας να γίνει η χαριστική βολή στις πλειοψηφίες που μας έχουν κάτσει στον σβέρκο σαν τον χειρότερο δυνάστη!


Σάββατο, Δεκεμβρίου 20, 2008

ΚΑΡΟΛΟΣ ΝΤΙΚΕΝΣ


(Λίγες πληροφορίες από το διαδίκτυο και μελέτη του "ΔΙΑΒΑΖΩ"-27/12/1989, με αφιέρωμα στον Κάρολο Ντίκενς.Ο παρακάτω λόγος εκφωνήθηκε στο πλαίσιο της γιορτής που πραγματοποιήσαμε στο Νηπιαγωγείο.

Σας καλωσορίζουμε στην χριστουγεννιάτικη γιορτή μας και σας ευχαριστούμε για την μαζική σας παρουσία.


Ο Σκρουτζ, ήρωας της ιστορίας που θα παρακολουθήσετε, είναι υπαρκτό πρόσωπο. Γεννιέται στην Αγγλία του 1843,τότε που η Βιομηχανική Επανάσταση βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη. . Ο πατέρας του τον κλείνει σε μακρινό σχολείο, όπου ζει απομονωμένος απ’ το περιβάλλον του. Η απομόνωση, σε συνδυασμό με το θάνατο της αγαπημένης του αδελφής , τον κάνουν εσωστρεφή και φοβισμένο. Διαπρέπει στο εμπόριο και εφαρμόζει ακραίες πρακτικές. Στο Λονδίνο της καπνίλας, όπου χιλιάδες καυσόξυλα καίγονται και υποβαθμίζουν την ποιότητα του περιβάλλοντος,ο Σκρουτζ, επιβάλει στην εταιρεία και στα σπίτια των υπαλλήλων του τον περιορισμό της καύσης. Κάποιοι βλέπουν στον άνθρωπο αυτόν μια πρώιμη οικολογική συνείδηση. Οι περισσότεροι θεωρούν πως το ενδιαφέρον του για το περιβάλλον είναι το πρόσχημα για να συγκαλύψει τον πραγματικό λόγο που δεν είναι άλλος από την εξοικονόμηση χρημάτων..

Η προσωπικότητα του Σκρουτζ αποτελεί πηγή έμπνευσης για τον δεύτερο, μετά τον Σαίξπηρ, συγγραφέα της Αγγλίας, Κάρολο Ντίκενς. Με το δημιουργικό του έργο ο συγγραφέας χαιρετίζει με ενθουσιασμό την βιομηχανική πρόοδο αλλά δεν ξεχνάει μέσα σε αυτόν τον ενθουσιασμό να σταθεί αλληλέγγυος με όλους αυτούς που εξοστρακίζονται στο περιθώριο αυτής της προόδου. Στιγματίζει την κοινωνική αδικία και τις απαράδεκτες εργασιακές συνθήκες. Αποκαλύπτει τη δυστυχία των φτωχών και θέλει να αντιστρέψει τις προκαταλήψεις που υπάρχουν γι’ αυτούς .Επιθυμεί να προκαλέσει αισθήματα συμπόνιας στους αναγνώστες του. Ο λόγος του είναι μια διαρκής καταγγελία για το εκπαιδευτικό και σωφρονιστικό σύστημα.

Η ηθική εξύψωση και η αγάπη αποτελούν την πιο δυναμική λύση στην αθλιότητα αυτού του κόσμου. Με τη δύναμη του γραπτού λόγου ο Ντίκενς παλεύει για τη βελτίωση των κοινωνικών συνθηκών και προσπαθεί να αφυπνίσει τα καλύτερα συναισθήματα των αναγνωστών του. Οι ιστορίες του μας υποβάλλουν την αίσθηση της αγωνίας, παρεμβάλλοντας ενδιάμεσα εκπλήξεις και απροσδόκητα γεγονότα. Η διευθέτηση των ανθρώπινων ζητημάτων έχει πάντα αίσιο και ελπιδοφόρο τέλος. Υπάρχει διάχυτη μια αίσθηση δικαιοσύνης. Η καλοσύνη θριαμβεύει και οι κακοί τιμωρούνται πάντα. Η βία της επανάστασης παρουσιάζεται εξίσου αποκρουστική με την καταπίεση της άρχουσας τάξης. Οι ήρωες του Ντίκενς δεν εξεγείρονται. Η κοινωνική αδικία πρέπει να εξαλειφτεί μέσα από πιο δίκαιους νόμους.

Το έργο, «ΤΟ ΠΝΕΥΜΑ ΤΩΝ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ» ξεχειλίζει από φιλανθρωπία. Ο εργασιομανής και άπληστος Σκρουτζ είναι ο κυρίαρχος χαρακτήρας. Είναι σαν τα μικρά παιδιά που δεν μπορούν να προβλέψουν τις συνέπειες των πράξεων τους και γι’ αυτόν ακριβώς τον λόγο δεν μπορούμε να καταλογίσουμε στις πράξεις τους προθέσεις και σκοπιμότητες. Ζει απόμακρος και αντικοινωνικός. Ο μόνος του στόχος είναι να μαζεύει λεφτά μέχρι τη στιγμή που τον επισκέπτονται τα τρία πνεύματα που αντιστοιχούν στο Παρελθόν, το Παρόν και το Μέλλον. Αυτό που φαίνεται να τον συγκλονίζει περισσότερο είναι το Μέλλον. Βλέπει τον θάνατό του και συνειδητοποιεί την ματαιότητα της απληστίας και της τσιγκουνιάς του. Μεταμορφώνεται σε άνθρωπο καλοσυνάτο και χαρούμενο που σκορπά γενναιόδωρα την αγάπη και τα χρήματά του.

Ο Ντίκενς αναπαρέστησε τη ζωή της εποχής του με ένα βαθύ , αυθεντικό και ανθρώπινο τρόπο. Το συνολικό του έργο είναι επίκαιρο σε μια στιγμή που οι σχέσεις των ανθρώπων διέρχονται μεγάλη κρίση.

Τελειώνοντας αυτήν τη σύντομη εισαγωγή, να ευχαριστήσουμε τους γονείς που αφιέρωσαν λίγο από τον πολύτιμο χρόνο τους για την οργάνωση της γιορτής και, φυσικά, τα ίδια τα παιδιά που αξίζουν το μεγαλύτερο χειροκρότημα.

Καλή διασκέδαση σε όλους!

ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΕΣ ΜΕΛΩΔΙΕΣ(3)

Ο Δημήτρης Ζερβουδάκης χαρακτηρίζει "δολοφονία" το θάνατο του Αλέξανδρου Γρηγορόπουλου. Στη συναυλία τραγουδάει και ο Σωκράτης Μάλαμας- όσο πιο κοντά στα ηχεία, τόσο πιο μεγάλη η παραμόρφωση, δυστυχώς!








Αυτή η πολιτεία θα εκραγεί από ευτυχία. Λίγο προτού το τραγουδήσει ο Παύλος Παυλίδης. Γειά σου ρε Παυλάρα!!






"Τα παιδιά μας βαρέθηκαν την κοροϊδία, έφτασαν σ' αυτή την ιστορική στιγμή να εξεγερθούν"

Ένωση Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων μαθητών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δήμου Χανίων



λα αυτά τα ψυχανεμίζονται τα παιδιά-σε μικρότερο ή μεγαλύτερο βαθμό.Διαισθητικά. ψηλαφητά αλλά με οργή.Όπως όταν ο χρόνος , που δεν τους προσφέρουμε, η απουσία μας υποκαθίστανται με μικροδωράκια και υπεκφυγές. Εξ ου και ασφυκτιούν και αντιδρούν τυφλά, χαοτικά, ακραία.Γι' αυτό έχουν την ανάγκη να λιντσάρουν τον κόσμο των μεγάλων , τον κόσμο μας.Να εξαφανίσουν το σύστημα των διαμορφωτών του πλούτου, της πληροφορίας, του γούστου, περίπου όπως σκοτώνουν στο video game τον αντίπαλο.Να καταστρέψουν αυτά που έχουν ή δεν έχουν οι γονείς τους, λες και διασχίζουν πίστες ενός βίαιου παιχνιδιού όπου το τέρμα του σημαίνει :"Επιτέλους, αφήστε μας ήσυχους, αφήστε μας να ζήσουμε αμέριμνα".
Κι έπειτα ζητάμε από τα παιδιά όρια.Με τι μούτρα;Ζητάμε από τα παιδιά εγκράτεια, ελπίδα, συνεννόηση- λέξεις και νοήματα αποσυρμένα από την καθημερινότητά μας.
Βέβαια, όποιος σήμερα τοποθετείται με μετριοπάθεια και αντιδραματικότητα στα κρίσιμα τεκταινόμενα θεωρείται ανεπίκαιρος.Όποιος σήμερα δεν χαϊδεύει την αγελοποίηση των νέων, άλλοτε στο όνομα της "καριέρας" κι άλλοτε στο όνομα της "ανατροπής", υπολογίζεται παρωχημένος.Κι αντίθετα, όποιος τούς προτείνει αυτοκριτική, δημιουργικά εμπόδια, συνεχή προσπάθεια, αυθορμησία εκ των έσω, υψηλή περιέργεια, θεωρείται σχεδόν εχθρός τους.Επιλέγουμε το ρόλο του εχθρού"


Εφημ.Ελευθεροτυπία, Μισέλ Φάϊς



ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΕΣ ΜΕΛΩΔΙΕΣ(2)

Η συναυλία ήταν προγραμματισμένη για τις πέντε το απόγευμα. Αναβλήθηκε λόγω τεχνικών δυσκολιών από την έντονη βροχόπτωση που προηγήθηκε, για τις 7:30.Τη συναυλία άνοιξαν οι ΓΚΡΟΒΕΡ(μυρωδιές από την δεκαετία του 1980).Ο τραγουδιστής τους είπε πως νιώθουν τιμή για τη συμμετοχή τους στη συναυλία.Να οι στίχοι του τραγουδιού "Μονοτονία" (διατηρούνται οι άτονες λέξεις και η ορθογραφία τους):

Χανεις τον ελεγχο φτανεις στο τελος
μικραινουν ολα τους φυγοπονεις
στεκονται γυρω σου ολα τα ιδια
κι' οι παραστασεις σου μονοτονια
τα χερια δενονται
τα νευρα τρεμουν
το μονο σιγουρο
μονοτονια
μη κλες αγορι μου σα σκοτεινιαζει
δε θα σου δωσουνε αυτο που θες
σημαιες λαβαρα μας κυνηγανε
κομπλαρουν κλεινουνε τα ονειρα μας
τα λογια χανονται παραμιλανε
χανεις τον ελεγχο φτανεις στο τελος
προδωσες ολους οσους σε θελουν
νασαι πλαϊ τους να τους θωρεις



Ο Γιάννης Αγγελάκας μιλάει στο κόσμο που παρακολουθεί τη συναυλία.Τους λέει πως το σύνθημα "Μπάτσοι γουρούνια δολοφόνοι" είναι παρωχημένο και πως οι πράξεις βίας βολεύουν την εξουσία. Αυτό το κομμάτι της νεολαίας που έχει εξεγερθεί θα πρέπει να υπερνικήσει τις καταστροφικές του διαθέσεις και να τις αντικαταστήσει με δημιουργική διάθεση. Ζητάει από τον κόσμο να είναι διαρκώς ανήσυχος. Μαζί του ο Ντίνος Σαδίκης. Μονίμως εξεγερμένοι και παθιασμένοι.Τους καταχάρηκα!

Παρασκευή, Δεκεμβρίου 19, 2008

ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΕΣ ΜΕΛΩΔΙΕΣ(1)



Aν το μικρό βίντεο ήταν φωτεινό θα μπορούσατε να διακρίνετε χιλιάδες κεφάλια νέων, κυρίως, ανθρώπων που πήγαν στη συναυλία που οργάνωσε η κατάληψη της Σχολής θεάτρου του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Ο νεαρός που μιλάει στο μικρόφωνο έχει πει τα ΠΑΝΤΑ μέσα σε 34 δευτερόλεπτα! Αφού δεν μπορείτε να δείτε τίποτα, μπορείτε να φανταστείτε τα πάντα. Καλή ακρόαση!


Κυριακή, Δεκεμβρίου 14, 2008

ΔΕΝΤΡΟΦΥΤΕΥΣΗ ΣΤΟ ΣΕΙΧ ΣΟΥ


Από τη σημερινή δεντροφύτευση στο Σέιχ Σου.Την οργάνωσαν οι ομάδες: ΑΡΚΤΟΥΡΟΣ, ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ, ΕΝΩΣΗ ΓΙΑ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΩΝ ΠΕΖΩΝ, ΠΑΙΔΙΑ ΕΝ ΔΡΑΣΕΙ, ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ, "ΠΟΔΗΛΑΤΗΣ", ΟΙΚΟ-ΟΡΑΜΑ ΔΗΜΟΥ ΠΕΥΚΩΝ,ΦΙΛΟΖΩΪΚΟ ΣΩΜΑΤΕΙΟ "ΑΡΓΟΣ", ΠΕΕΚΠΕ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Κ.ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΚΑΙ FAIR TRADE HELLAS.






Ο κόσμος ανεβαίνει στο Σέιχ-Σου ανταποκρινόμενος στο κάλεσμα πολλών οργανώσεων που δραστηριοποιούνται πάνω στην προστασία του περιβάλλοντος.




Αυτό είναι Π Ρ Α Γ Μ Α Τ Ι Κ Ο Ξ Ε Φ Ω Τ Ο!!!





Σκυμμένοι επί ώρες άνδρες, γυναίκες και μικρά παιδιά για να πρασινίσουν από άκρο σε άκρο το στολίδι της πόλης μας. Αυτά είναι τα αληθινά Χριστούγεννα!



Για κάθε δέντρο που σκοτώνει ένας ηλίθιος θα υπάρχει και ένας άνθρωπος της δράσης και της δημιουργίας που θα το ξαναζωντανεύει!


ΣΤΟ ΕΠΟΜΕΝΟ ΠΟΣΤ:

ΤΟ ΔΑΣΟΣ ΚΙΝΔΥΝΕΥΕΙ!!!

Σάββατο, Δεκεμβρίου 13, 2008

ΕΠΙΘΕΣΗ ΑΓΑΠΗΣ


Μέσα στον γενικό χαμό των τελευταίων ημερών η Ιερά Μητρόπολη Θεσσαλονίκης δεν ξεχνάει να μας υπενθυμίζει το χρέος μας απέναντι στους φτωχούς και άπορους συμπολίτες. Η Ιερά Μητρόπολη μιλάει στο όνομα του Χριστού αλλά φαίνεται πως δεν καταλαβαίνει Χριστό! Συνεχίζει απτόητη και παρά τη δυσμενή συγκυρία των σκανδάλων και της πρωτόγνωρης κοινωνικής έκρηξης να προκαλεί με τη στάση της. Σε πολυκατοικίες της πόλης άρχισαν να πληθαίνουν τα λευκά φακελάκια που το μπατιριμένο χριστεπώνυμο πλήθος θα πρέπει να γεμίσει με διάφορα ποσά. Οι πιστοί οφείλουν να γνωρίζουν πως διανύουμε μέρες αγάπης και η εκπλήρωση των χριστιανικών τους καθηκόντων είναι επιβεβλημένη. Οι τυπωμένες λέξεις πάνω στο φάκελο μας ενημερώνουν πως ο ρόλος της Εκκλησίας είναι να "απαλύνει τον ανθρώπινο πόνο και να ξεκουράζει τον άνθρωπο". Ο έρανος της αγάπης διαρκεί οχτώ μέρες και μέσα σε αυτές τις μέρες μπορούμε να παραδώσουμε αυτοπροσώπως τα χρήματα σε επιτροπές που θα περνάνε από τα σπίτια μας. Σε περίπτωση απουσίας μας δεν πρέπει να χολοσκάμε! Επισκεπτόμαστε το συντομότερο δυνατό τον ναό της ενορίας μας και εναποθέτουμε τη συνδρομή μας στο κυτίο των προσφορών.!

Αγαπάτε αλλήλους, αρκεί να έχουν χοντρά πορτοφόλια και να 'ναι γενναιόδωροι!

Τετάρτη, Δεκεμβρίου 10, 2008

ΦΩΤΑ ΠΟΡΕΙΑΣ

Η πτώση των φύλλων Χειμώνα καιρό...



Ψάχνουμε τον πιο δύσκολο δρόμο ή τον πιο εύκολο και σύντομο; Να επιβιβαστούμε από που; Ποιά είναι η αφετηρία μας και που βρίσκεται ο τελικός μας προορισμός;





Πυξίδα για αυτούς που δεν μπορούν να προσανατολιστούν είναι το απόσπασμα από το άρθρο της Κατερίνας Σχινά (Ελευθεροτυπία, 6/12/2008) :

Τα σημερινά "καρφιά" της πολιτικής, τα "όχι, εγώ κύριε! Αυτός!" που εκστομίστηκαν πρόσφατα , θυμίζουν απελπιστικά τις φαρμακερές γλωσσίτσες των μικρών ανηθικολόγων της σχολικής τάξης.Ψεύδη και αλληλοκαρφώματα , απέκδυση των ευθυνών, ιταμές δικαιολογίες: στρατηγικές μιας μακάριας ανευθυνότητας έρχονται να αποτυπώσουν μια συνθήκη που έχει επικρατήσει εδώ και καιρό και ορίζει την πολιτική και κοινωνική ζωή του τόπου- τη μεταφορά στους κόλπους της ενήλικης ζωής των ιδιοτήτων και των προνομίων του παιδιού.
Δεν υπάρχει, βέβαια, ανθρωποσύνη χωρίς πισωγυρίσματα, χωρίς παλιμπαιδισμούς, χωρίς τις παιδικές εξεγέρσεις ενάντια στην τάξη, τη σοβαροφάνεια, τη σκλήρυνση. Όμως εδώ δεν πρόκειται για παλινδρόμηση στην παιδική ηλικία-μια οπισθοδρόμηση γεμάτη ένταση, φορτισμένη από τη δυναμική της άμεσης επανεκκίνησης -αλλά μια καθαρή καθήλωση. Με άλλα λόγια, για την προσκόλληση σε αρχαϊκούς τρόπους σχέσεων και αρχαϊκούς τρόπους ικανοποίησης.Η νεοελληνική κοινωνία παιδιαρίζει σε όλα τα επίπεδα. Δεν είναι παιδική, είναι παιδαριώδης.Η σαχλαμάρα κυριαρχεί παντού:στους αφορισμούς και τις δηλώσεις των πολιτικών μας, στη γλώσσα της διαφήμισης, της τηλεόρασης και του ραδιοφώνου, στη δημόσια διαχείριση της εικόνας μας.Ατομικιστική, όσο δεν παίρνει, η νεοελληνική κοινωνία-και οι εκλεγμένοι της αντιπρόσωποι- φαίνεται να διακατέχεται από επιταγές που σε καμία περίπτωση δεν προωθούν τη δημοκρατία: μην ενδιαφέρεσαι για μεταρρυθμίσεις, προόδους και βελτιώσεις. Να καλλιεργείς την υποκειμενικότητά σου, που είναι τέλεια μόνο και μόνο επειδή είναι δική σου.Μην αντιετέκεσαι σε καμία παρόρμηση, γιατί η επιθυμία σου είναι κυρίαρχη. Μη βάζεις κανένα όριο στις ορέξεις σου και μη λογοδοτείς γι' αυτές. Δεν έχεις για τίποτα ευθύνη και δεν οφείλεις τίποτα σε κανέναν.Τα καθήκοντα και οι υποχρεώσεις είναι έννοιες άγνωστες, υπηρετούμενες από ευήθεις.

Δυστυχώς, ποτέ μου δεν διάβασα τέτοια λόγια στα κείμενα που μοιράζουν πολιτικές δυνάμεις, που συμμετέχουν σε πορείες. Είναι να μελαγχολεί κανείς που αυτές οι δυνάμεις, χρόνια τώρα, δεν μπορούν να εντοπίσουν το αληθινό πρόβλημα της πολιτικής.Το μόνο που φαίνεται να τους απασχολεί είναι η εξουσία, η αύξηση της επιρροής τους, η αριθμητική υπεροχή των υποστηρικτών τους που θα τους οδηγήσει σε μια βλακώδη επίδειξη ισχύος έναντι των υπολοίπων.Σήμερα οι διαδηλωτές ήταν πολλοί, αλλά δεν ήταν όλοι δικοί τους!





(Το βιντεάκι είναι από τη σημερινή κατάληξη της μεγάλης πορείας που οργάνωσαν τα Συνδικάτα στο Υπουργείο Μακεδονίας-Θράκης. Οι διαδηλωτές πολιορκούν το υπουργείο- λίγο αργότερα θα κάνουν ένα βήμα παραπέρα...)

Τρίτη, Δεκεμβρίου 09, 2008

ΤΟ ΠΕΝΘΟΣ ΤΩΝ ΜΙΚΡΟΑΣΤΩΝ(2)



Η Ζωή είναι δανεική και αγύριστη.





Αν θυμάμαι καλά, ο πρώτος νεκρός από την κακή χρήση του κινητού τηλεφώνου ήταν από την Κορέα. Ο συγκεκριμένος άνθρωπος ήταν τόσο απορροφημένος από την συνομιλία του στο κινητό τηλέφωνο που δεν πρόσεξε και τράκαρε σε ένα δέντρο. Έκτοτε, η μικροαστική τάξη διαθέτει απεριόριστο χρόνο ομιλίας για να μπορεί να δηλώνει ξαφνιασμένη, έκπληκτη και οργισμένη για το πυρπολημένο κέντρο της πόλης μας.




Οι φωτιές σιγόκαιαν. Με πεθαμένες αισθήσεις και αδύναμη σκέψη, οι φωτιές ήταν αόρατες. Οι αναζωπυρώσεις στον εμπορικότερο δρόμο της Θεσσαλονίκης, την οδό Τσιμισκή, ήταν το αποτέλεσμα της τύφλας μας!



Η θα τρέχουμε και δεν θα προλαβαίνουμε ή θα προλαβαίνουμε και δεν θα τρέχουμε. Τα δύσοσμα ποδαράκια της μικροαστικής
τάξης ξέρουν από τρέξιμο - συγχαρητήρια στους πυροσβέστες που μέσα σε μια απίστευτη καπνίλα έκαναν τη δουλειά τους.





Κυριακή, Δεκεμβρίου 07, 2008

ΤΟ ΠΕΝΘΟΣ ΤΩΝ ΜΙΚΡΟΑΣΤΩΝ(1)



Οι μικροαστοί έπαψαν πια να δακρύζουν. Το παθαίνουν αυτό μόνο από τύχη και καθώς περνούν από ένα μέρος στο οποίο έχουν συμβεί, λίγο πριν, οδομαχίες. Σιχτιρίζουν την κακή τους μοίρα και τραβούν τις μπλούζες τους για να μην εισπνέουν. Όπου και αν πάνε, το σύννεφο από τα δακρυγόνα θα τους ακολουθεί. Είμαστε στην ηλιόλουστη πλατεία Αριστοτέλους.





Οι πολίτες βρίσκονται σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης. Οι τράπεζες σημαίνουν συναγερμό.
Ο καινούριος θρυμματισμένος κόσμος μας!




Προσοχή, προσοχή!!! Τα υλικά της ανθρώπινης ψυχής είναι εύφλεκτα!




Σήματα καπνού από μια γενιά νέων παιδιών στα οποία παραδώσαμε με κάθε μεγαλοπρέπεια τον κυνισμό μας , την θλιβερή αλαζονεία και τη σιχαμένη μανία μας για εξουσία. Ποιός θα αποκωδικοποιήσει εγκαίρως τα μηνύματα;




Οδομαχίες στο ύψος της Φιλοσοφικής. Παλιοί άλυτοι λογαριασμοί...

Πέμπτη, Δεκεμβρίου 04, 2008

ΣΤΟΜΑΤΙΚΗ ΥΓΙΕΙΝΗ



Γεννιόμαστε με ένα ακμαίο και δυνατό στόμα.

Τα δόντια μας κροταλίζουν την απληστία.

Γερνάμε και πεθαίνουμε φαφούτηδες.

Ξερνάμε άηχα και ξέπνοα το δηλητήριο και την πίκρα μιας ολόκληρης ζωής.

Ο μαρκαδόρος της φωτογραφίας εξόχως σμιλεμένος από τις στοματικές ορμές ενός νηπίου!