Πέμπτη, Ιανουαρίου 29, 2009

ΔΙΑΛΟΓΟΣ (7)

Το μέλος της Ελληνικής Πύλης Παιδείας ,chloi, έγραψε παλιότερα τα εξής:



"οι καθηγητές έχουν φοβερή δουλειά , προετοιμασία , διορθώματα, τεστ, βαθμολογίες, εφημερίες, κα. οι νηπειαγωγοι δεν εχουν να κάνουν εργασία στο σπίτι , ουτε να μελετήσουν , ούτε να διορθώσουν. Τα παιδιά δε θα τους πιάσουν αδιάβαστους, δε θα έχουν το προβλημα να επιβληθούν. Ειναι λάσκα. Το μόνο που χρειάζεται οι νηπειαγωγοί να αγαπάνε τα παιδιά, να έχουν υπομονή και αστειρευτη φαντασία".





Έγραψε και για τους/τις κουτσομπόληδες νηπιαγωγούς και της απάντησα συνολικά:


Παρακολούθησα, chloi, τις παρεμβάσεις σας και θα μου επιτρέψετε να κάνω κάποιες παρατηρήσεις:


1)Είμαστε υποχρεωμένοι ΟΛΟΙ να σεβόμαστε τη διαφορετική Άποψη. Οι αοριστολογίες, οι υπεραπλουστεύσεις, τα γενικόλογα και οι απόπειρες απαξίωσης των Νηπιαγωγών και των Δασκάλων, δε συνιστούν Άποψη.


2) Μετά από τόσα χρόνια σπουδών, προβληματισμών και εμπειρίας μέσα στην τάξη, μαθαίνω, έκπληκτος, πως τα προσόντα ενός Νηπιαγωγού είναι η αγάπη, η φαντασία και η υπομονή. Ήταν, λοιπόν, τόσο απλό και μου διέφευγε; Τελικά, έκανα λάθος που τόσα χρόνια έλιωνα τα μάτια μου και προσπαθούσα να κατανοήσω γνωστικά αντικείμενα όπως, η Φυσική Αγωγή, η Ψυχολογία, το Κουκλοθέατρο, η Δραματοποίηση, η Δυναμική των Ομάδων, τα Εικαστικά,το θεατρικό παιχνίδι, η Μουσική, τα Μαθηματικά, η Χρήση και Λειτουργία Εποπτικού Υλικού, η Γραφή, η Ανάγνωση, η Γλώσσα, η Οργάνωση και Δομή του εκπαιδευτικού συστήματος, η Φιλοσοφία της Αγωγής, οι Διαπροσωπικές σχέσεις μεταξύ εκπαιδευτικών και γονέων, η Συμβουλευτική των γονέων, η Διδακτική Μεθοδολογία, η Οργάνωση και διαμόρφωση της τάξης, η γραφειοκρατική δουλειά διευθυντή, ο δημοσιοϋπαλληλικός κώδικας με δικαιώματα και υποχρεώσεις, οι πρώτες βοήθειες σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης.


3) Λέτε πως είστε εκπαιδευτικός και γνωρίζετε όλα αυτά που συμβαίνουν στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Εγώ, πάλι, γνωρίζω για αυτά που συμβαίνουν, κυρίως, στο Νηπιαγωγείο. Για τις υπόλοιπες βαθμίδες της εκπαίδευσης δεν έχω σαφή και ξεκάθαρη εικόνα.



4) Δηλώνετε εκπαιδευτικός αλλά σας βλέπω λιγάκι αποστασιοποιημένη. Γιατί δε συμπεριλαμβάνετε τον εαυτό σας στους εκπαιδευτικούς του eduportal; Για τη νέα πνοή στην εκπαίδευση είμαστε απαραίτητοι όλοι.


5) Καλό είναι να αποφεύγουμε τις συγκρίσεις. Κάθε βαθμίδα είναι αυτόνομη και έχει τα δικά της προβλήματα. Σʼ όλες τις βαθμίδες ο εκπαιδευτικός χρειάζεται να έχει καλή γνώση του γνωστικού αντικειμένου, να διαθέτει ευχέρεια και ικανότητα μετάδοσης αυτής της γνώσης, να είναι ψύχραιμος και ,τέλος, να μπορεί να υπερασπίζεται το διδακτικό του έργο με ουσιαστικά επιχειρήματα.



6) Ισχυρίζεστε πως οι Νηπιαγωγοί περνάνε ό,τι θέλουν στα μικρά παιδιά. Θα σας έλεγα να μην υποτιμάτε τα νήπια! Αυτά αντιλαμβάνονται, διαισθητικά, πολλά περισσότερα από έναν ενήλικο. Τα παιδιά της προσχολικής ηλικίας, ήδη, έχουν διαμορφώσει ένα μέρος της ιδεολογίας τους από το σπίτι και την οικογένεια. Ένας/μια καλός/ή Νηπιαγωγός αυτοϋπονομεύει τη δράση του/της προκειμένου να δώσει τη δυνατότητα στα νήπια να αμφισβητούν την εξουσία που εκπροσωπεί. Ετσι, αποφεύγει την παγίδα του δογματισμού και του στείρου διδακτισμού και διευκολύνει την ελέυθερη ανάπτυξη της προσωπικότητας των νηπίων.



7) Λέτε πως οι Νηπιαγωγοί ουσιαστικά εκμαιεύουν μυστικά και σκηνές της οικογενειακής ζωής των παιδιών! Αυτό, πάλι, ποιός σας το είπε; Σας πληροφορώ πως τα παιδιά χωρίς καμιά παρότρυνση αφηγούνται αυτά που συμβαίνουν στα σπίτια τους. Στο σπίτι, επίσης, το στόμα τους δε μένει κλειστό. Κατά καιρούς έχω δει πολλούς γονείς να ζητούν με πιεστικό τρόπο από τα νήπια να τους αφηγηθούν τι κάνουν μέσα στο Νηπιαγωγείο. Επίσης, θα σας θυμίσω πως όλα αυτά που διαδραματίζονται μέσα στις τάξεις αποτελούν αντικείμενο σχολιασμού από πλευράς των γονέων. Το κουτσομπολιό, από όπου και αν προέρχεται, είναι αξιοκατάκριτο! Ο σωστός/ή Νηπιαγωγός χρησιμοποιεί τις “κρυφές” πληροφορίες για να προσεγγίσει το παιδί με τον καλύτερο τρόπο. Το κουτσομπολιό ΕΙΝΑΙ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ και δείχνει την ποιότητα των ανθρώπων! Χρειάζεται να ειπωθεί κάτι άλλο;

1 σχόλια:

Τη 11:15 μ.μ. , Ο χρήστης Blogger marilia είπε...

Γιάννη, δυστυχώς στον κλάδο μας κυκλοφορεί πολύς κόσμος με ανάλογο ύφος. Θεωρεί εαυτόν ειδήμονα κι έχει το θράσος να μιλάει και να κρίνει. Οι υπόλοιποι δε χρειάζεται να κάνουν και πολλά, ούτε να μπαίνουν στη διαδικασία διαλόγου. Ο σοφός λαός μου το λέει χαρακτηριστικά: Στου κουφού την πόρτα, όσο θέλεις βρόντα!

 

Δημοσίευση σχολίου

Εγγραφή σε Σχόλια ανάρτησης [Atom]

<< Αρχική σελίδα