Παρασκευή, Απριλίου 17, 2009

ΕΠΙΤΑΦΙΕ, ΑΝΟΙΞΕ




Ένα μικρό παιδί αποχωρεί, μετά το πέρας των μαθημάτων, από το σχολείο. Στο πλάνο της διαφήμισης φαίνεται ένας κύριος να το παραλαμβάνει και ένα πολυτελές αυτοκίνητο. Ο κύριος δεν μου μοιάζει για πατέρας του παιδιού. Είναι, μάλλον, ένας σωφέρ που διεκπεραιώνει την παραλαβή του παιδιού στο πλαίσιο της μισθωτής του εργασίας.Το παιδί εντυπωσιάζεται από την πολυτέλεια και τις ανέσεις του αυτοκινήτου. Όλα γίνονται αυτόματα.Τα παράθυρα ανεβοκατεβαίνουν και το αυτοκίνητο παρκάρει αυτόματα, αρκεί να ακουμπήσει κάποιος την έγχρωμη οθόνη αφής.Το παιδί μοιάζει μαγεμένο! Νιώθει πως όλα μπορούν να γίνουν με έναν τρόπο μαγικό! Στο σπίτι, παρασυρμένο από την προηγούμενη εμπειρία του ως επιβάτη του πολυτελούς αυτοκινήτου, διατάζει σε ένα βάζο να ανοίξει! Το βάζο, όπως είναι αναμενόμενο, δεν πρόκειται να ανοίξει.Το παιδί αναγκάζεται να προσαρμοστεί στην πραγματικότητα, αλλά η γοητεία που ασκεί ο μαγευτικός πυρήνας της τεχνολογικής προόδου θα συνεχίσει να υφίσταται.Το παιδί βρίσκεται νοητικά στο στάδιο της διαισθητικής περιόδου. Σε αυτό το στάδιο υπάρχει μια έντονη παρουσία της συμβολικής λειτουργίας της σκέψης και μια διαισθητική και αιφνίδια λύση των προβλημάτων.Το παιδί με έναν τρόπο σχεδόν μαγικό επιλύει τα προβλήματα που αντιμετωπίζει δίχως να έχει επίγνωση της διαδιακασίας αλλά και δίχως να έχει τη δυνατότητα να περιγράψει γλωσσικά την πορεία που ακολουθεί. Η παντοδυναμία της τεχνολογίας έρχεται, νομίζω, να υποκαταστήσει και να διαβρώσει εκείνο το στάδιο της νοητικής εξέλιξης που αντιστοιχεί στην διαισθητική περίοδο ενός παιδιού. Η αυξανόμενη "λατρεία" των ενστικτωδών και αυτοματοποιημένων συμπεριφορών προέρχεται από την αδυναμία των ανθρώπων να ξαναμαγευτούν από τον πυρήνα των νοητικών και συναισθηματικών στοιχείων της ύπαρξής τους.

Ε π ι τ ά φ ι ε, Ά ν ο ι ξ ε!!

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Εγγραφή σε Σχόλια ανάρτησης [Atom]

<< Αρχική σελίδα