Πέμπτη, Απριλίου 23, 2009

ΣΤΟ ΥΠΟΓΕΙΟ ΤΗΣ ΓΚΑΛΕΡΙ ΤinT






To παιδί σχηματίζει την έννοια του χώρου αργά και με την βοήθεια σταθερών σημείων αναφοράς μέσα σ' αυτόν. Αναπτύσσει σχέσεις με τα αντικείμενα , αλλά και παρατηρεί τις σχέσεις αυτών των αντικειμένων. Μ΄αυτόν τον τρόπο αντιλαμβάνεται τις βασικές χωρικές σχέσεις και οικοδομεί μια αντικειμενική αντίληψη του χώρου στην οποία συμπεριλαμβάνεται και αυτό. Απαραίτητη προϋπόθεση για τη δημιουργία χωρικών σχέσεων είναι η κινητική δραστηριότητα. Το παιδί σπρώχνει, μετατοπίζει αντικείμενα, ανεβαίνει και κατεβαίνει σε διάφορα επίπεδα. Όσο αναπτύσσεται το νήπιο ψυχοκινητικά τόσο εμπλουτίζεται και η υπό διαμόρφωση έννοια του χώρου. Το παιδί μπορεί να αναπαριστά γραφικά το χώρο της δράσης του. Λανθασμένη αντίληψη του χώρου οδηγεί σε μειωμένη ικανότητα προσανατολισμού, κινητική αστάθεια και δυσκολίες γραφής.


Οι διαστάσεις του χώρου είναι πολλαπλές. Σύμφωνα με τον Θάνο Σταθόπουλο η διάσταση του χώρου βιώνεται ως "υπαρξιακή, φυσική, ιστορική, σωματική, αρχιτεκτονική και μεταφυσική συνθήκη υπό διερεύνηση και επαναδιαπραγμάτευση". Ο Θάνος Σταθόπουλος είναι ο άνθρωπος που επιμελήθηκε την έκθεση στην γκαλερί TinT με θέμα την έννοια του χώρου. Ο Χρήστος Δεληδήμος χρησιμοποιεί τα υλικά του ξύλου και του χαρτιού.Με τις τεχνικές της χαρτοκοπτικής και του κολάζ επιχειρεί να αποδώσει οπτικά την αφηρημένη έννοια του χώρου. Ο Θάνος Κλωνάρης με αλουμίνιο και ψηφιακές εκτυπώσεις, ο Δημήτρης Μπαμπούλης με μελάνι και διαφάνειες και ο Δημήτρης Τάταρης με μια εντυπωσιακή κατασκευή υπό εξέλιξη, συγκροτούν τον πυρήνα μιας ομάδας νέων καλλιτεχνών που "δεν θέλουν πια δωμάτια που να είναι ζωγραφισμένα φέρετρα για τα ζωντανά μας βιώματα"(Ελ Λισίτσκι από την εποχή του Κονστρουκτιβισμού). Απ' αυτόν τον πυρήνα δεν εξαιρώ και την όμορφη Ειρήνη Ευσταθίου, που με τα ανοιχτόχρωμα μάτια της φωτογραφίζει ακάλυπτους χώρους και συμμετέχει στην έκθεση με το πρότζεκτ που τιτλοφορεί "80 ακάλυπτοι με προσανατολισμό".

Οι εκθέσεις που διαπραγματεύονται αφηρημένες έννοιες είναι αρκετά χρήσιμες στους νηπιαγωγούς. Η τέχνη αποτελεί τον "αιμοδότη" της Παιδείας και αυτό πρέπει να το καταλάβουμε όλοι εμείς που έχουμε αναλάβει τη διαπαιδαγώγηση μικρών παιδιών.

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Εγγραφή σε Σχόλια ανάρτησης [Atom]

<< Αρχική σελίδα