Κυριακή, Σεπτεμβρίου 13, 2009

ΠΕΡΙ ΡΟΜΠΟΤΙΚΗΣ!

Υποθέστε πως προετοιμάζετε ψυχολογικά το νήπιο για την πρώτη μέρα στο ολοήμερο νηπιαγωγείο.Του μιλάτε πολύ, διατηρείτε τον αυτοέλεγχό σας και δεν επιβαρύνετε τον ψυχισμό του με το δικό σας άγχος αποχωρισμού. Μαζί με το νήπιο έχετε προνοήσει να επισκεφτείτε το νηπιαγωγείο σε ανύποπτο χρόνο και δεν παραλείπετε να ενημερώνετε διαρκώς το παιδί σας για όλα αυτά που θα συναντήσει εκεί. 'Εχετε κάνει ως γονείς την καλύτερη προεργασία, αλλά το παιδί σας θα μείνει από την πρώτη μέρα έναρξης των μαθημάτων για ένα ολόκληρο οχτάωρο στο σχολείο. Όσο και αν προσπαθήσατε να το καθησυχάσετε, λέγοντας πως ο χρόνος που θα μένει στο σχολείο δεν θα είναι πολύς, το νήπιο δεν μπορεί να κατανοήσει διότι δεν έχει την αίσθηση του χρόνου. Αυτήν θα την οικοδομήσει σταδιακά και μέσα από επαναλαμβανόμενες μεταβάσεις και αποχωρήσεις από το χώρο του σχολείου. Λυπάμαι, αλλά είναι φανερό πως αυτή η εγκύκλιος που ορίζει με αυστηρό τρόπο πως το ολοήμερο νηπιαγωγείο ξεκινάει κανονικά το ωράριο του φτιάχτηκε από ανθρώπους ημιμαθείς και πιεσμένους , που ενδιαφέρονται περισσότερο για το πολιτικό κόστος των ψηφοφόρων-γονέων και λιγότερο για την ομαλή προσαρμογή τετράχρονων και πεντάχρονων παιδιών. Άραγε, εκείνος ο "προϊδεασμός" με τον οποίο μας βομβάρδιζαν ως απαραίτητο στάδιο για την οργάνωση και υλοποίηση μιας εκπαιδευτικής δραστηριότητας τι απέγινε;

Υ.Γ Καλή χρονιά σ' όλους τους συναδέλφους της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Βοηθείστε, όσο μπορείτε, τους μαθητές!

1 σχόλια:

Τη 3:00 μ.μ. , Ο χρήστης Anonymous ad noctum είπε...

Οι άνυδροι και στείροι γραφειοκράτες είναι παντού ίδιοι: απομονωμένοι και προστατευμένοι στο αποστειρωμένο περιβάλλον τους, μακριά από την τρέχουσα κι επίπονη καθημερινότητα...
Υ.Γ. Ο Καστοριάδης είχε αναλύσει επαρκώς τη γραφειοκρατική κοινωνία. Βέβαια, αναφερόταν στα καθεστώτα του "υπαρκτού", αλλά το φαινόμενο της γραφειοκρατίας εμφανίζει πολλά κοινά χαρακτηριστικά (π.χ. λειτουργία, νοοτροπία, κ.ά.) σε κάθε οργανωμένο κράτος...

 

Δημοσίευση σχολίου

Εγγραφή σε Σχόλια ανάρτησης [Atom]

<< Αρχική σελίδα