Δευτέρα, Αυγούστου 08, 2011

ΜΑΝΟΛΗΣ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΙΔΗΣ(4)




Αν επιμένω πολύ στην σύνδεση της Λογοτεχνίας με την Παιδεία είναι γιατί αναγνωρίζω την κορυφαία σημασία της γλώσσας που βρίσκει πρόσφορο πεδίο ανάπτυξης στα λογοτεχνικά κείμενα. Δεν αρκεί μόνο να γνωρίζουμε αλλά χρειάζεται και να μπορούμε να εκφράζουμε αυτές τις γνώσεις με ακρίβεια.

Θεμελιώδης προβληματισμός του Μανόλη Τριανταφυλλίδη υπήρξε η γλώσσα. Το 1934 παραιτείται από καθηγητής και επιμελείται με ιδιαίτερη φροντίδα το συγγραφικό του έργο "Ιστορική Εισαγωγή" που αποτελεί προάγγελο της Νεοελληνικής Γραμματικής. Ο Μανόλης Τριανταφυλλίδης δεν θεωρητικολογεί γενικώς και αορίστως. Ενδιαφέρεται για τους μαθητές που τους θεωρεί φορείς πρωτογενούς γνώσης. Κάνει ό,τι μπορεί για να επισκέπτεται τακτικά τα σχολεία. Γνωρίζει πολύ καλά πως η εφαρμοσμένη παιδαγωγική συνιστά το μεγαλύτερο πρόβλημα της Παιδείας.

Ο Μανόλης Τριανταφυλλίδης έχει για όπλα του την ευρύτητα της μορφωσής του, το καινοτόμο πνεύμα, την διάθεση για πειραματισμούς, την ανιδιοτελή πρσφορά και την καθαρή πρόθεση να μορφώσει τα παιδιά αυτής της χώρας. Φαίνεται, όμως, πως αυτά τα όπλα αποδεικνύονται ανίσχυρα μπροστά στο σκληρό και συντηρητικό πυρήνα του καθηγητικού κατεστημένου στο Πανεπιστήμιο και την Ακαδημία Αθηνών. Αυτό το κατεστημένο αρνείται τρεις φορές την εκλογή του σε θέση καθηγητή.



ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Εγγραφή σε Σχόλια ανάρτησης [Atom]

<< Αρχική σελίδα