Παρασκευή, Αυγούστου 19, 2011

SKINHEADS



Στο φύλλο  της εφημερίδας Ελευθεροτυπία (Ιός, 08 - 04 - 2006) οι συντάκτες του κάνουν μια περιδιάβαση και καταγραφή των συνθημάτων που είναι γραμμένα στους τοίχους της Σόφιας. Κάπου βλέπουν ένα  μοναδικό σφυροδρέπανο που συνοδεύεται από την προτροπή: "Κόκκινοι σκινάδες, εμπρός". Στο furum της ιστοσελίδας "Καπνιστήριο" ο χρήστης Squadristi μαζί με τον  Vlad Tepes και τον sub1%  ανταλλάσσουν απόψεις για τους skinheads. O δεύτερος της παρέας λέει: "Οι πρώτοι σκινς ήταν αληθινά πατριώτες (ίσως δεξιοί/ακροδεξιοί αλλά σίγουρα όχι χιππηδο-αριστεροί) και σίγουρα μισούσαν την αστική προέλευση των αντιφασιστών. Υπάρχει και η μερίδα που υποστηρίζει ότι στην Ελλάδα υπάρχουν 50 αλκοολικοί τραμπούκοι σκινς. Εγώ πιστεύω ότι είναι το μάχιμο κομμάτι...). Ο δεύτερος αναπτύσσει τις δικές του σκέψεις προσπαθώντας να κάνει αναδρομή σχετικά με την προέλευση των σκινάδων:"Δεν θα έλεγα το σκίνχεντ ρεύμα μία παροδική μόδα αλλά ένα είδος καθιερωμένης αστικής υποκουλτούρας καταρχάς διότι βασίστηκε πέρα από ένα εμφανισιακό καθαρά στυλ σε μεγαλύτερο βαθμό σε κάποιες "αρχές" σε αντίθεση με άλλα πιο στυλίστικα ρεύματα. Επίσης φάνηκε πιο διαχρονικό από διάφορα άλλα ρεύματα και σε αυτό σε έναν σημαντικό βαθμό συνεισέφερε η πολιτικοποίηση του εκ των υστέρων. Πάντως για να απαντήσω στην ερώτηση το 1969 το σκίνχεντ ρεύμα ήταν ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ και κάτι πρωτότυπο οπότε οι τύποι που τώρα παριστάνουν τους σκινάδες και αναλώνονται στο να διατηρούν μόνο την εμφάνιση δεν νομίζω ότι μπορούν να χαρακτηριστούν αντιδραστικοί. Πιστεύω και εγώ ότι είναι πιο συνεπείς οι εθνικιστές σκίνχεντς από τους υπόλοιπους αν όχι προς το 1969 (αν και το πιστεύω) ως προς την σκινάδικη κουλτούρα γενικότερα.  Όσο για το αν είναι 50( ή όσοι είναι όπως και να έχει ) αλκοολικοί τραμπούκοι σίγουρα θα υπάρχουν διαβαθμίσεις στον αλκοολισμό και στον τραμπουκισμό και δεν νομίζω ότι όλοι μπαίνουν στο ίδιο καλούπι. Επίσης θα συμφωνήσω ότι αποτελούν ένα μάχιμο κομμάτι του χώρου αλλά με νοοτροπία χουλιγκανίστικη σε κάποιον βαθμό και όχι αμιγώς στοχευμένης πολιτικής βίας όποτε και αν χρειάζεται που πιστεύω ότι πρέπει να υπάρχει". Μια άλλη άποψη έρχεται να καταθέσει ο τρίτος της παρέας και μοιάζει να έχει το χαρακτήρα θέσφατου:"ΛΟΙΠΟΝ ΓΙΑ ΝΑ ΞΕΚΑΘΑΡΙΣΟΥΜΕ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ...ΟΙ SKINHEAD ΕΙΝΑΙ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΠΑΤΡΙΩΤΕΣ εως και ΝΑΖΙ ΟΙ ΠΙΟ ΨΑΓΜΕΝΟΙ.... και κακος υπαρχει το τοπιc, οι υπολοιποι ειναι απλα τιραντα ρεβερ και fred perry...και οταν τρων καμια σφαλιαρα γινονται πατριωτες... ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΡΕ ΠΑΙΔΙΑ, ΕΙΝΑΙ ΑΝΥΠΑΡΚΤΟΙ... ΜΟΝΟ ΓΥΡΩ ΑΠΟ ΠΛΑΤΕΙΑ ΘΑ ΔΕΙς ΚΑΝΕΝΑ ΚΑΡΑΦΛΑ.... μια φορα που βγηκαν στο skull θυμαστε τι επαθαν...πρωταθλητης παλι ο φωτης... πολυ αξια τους δινεται.... οσο για το spirit of 69, τι απολιτικολι και μαλακιες, πατριωτες της εργατικης ταξης ηταν που αντεδρασαν με αυτο τον τροπο (εμφανιση κ τροπο ζωης) SKINS NOT RED!!!!!!"

Μέσα από τη σύντομη παράθεση του διαλόγου αντλούμε κάποια στοιχεία για τις αντιλήψεις που έχουν σχηματιστεί για τους skinheads. Αυτές οι αντιλήψεις μας λένε πως οι σκινάδες έχουν μια συγκεκριμένη εμφάνιση. Φοράνε στενά ρούχα και αρβύλες. Έχουν ξυρισμένα κεφάλια, τιράντες και τατουάζ στο δέρμα τους. Πίνουν πολύ αλκοόλ και χαρακτηρίζονται από βίαιες συμπεριφορές. Φαίνεται να μην έχουν συγκεκριμένη ιδεολογική ταυτότητα. Για το τι ακριβώς μάχονται κανείς δεν μπορεί να πει με σιγουριά. Το ιδεολογικό τους στίγμα δεν είναι απολύτως ξεκάθαρο. Κάποιοι ισχυρίζονται πως οι  skinheads είναι άτομα της εργατικής τάξης που μάχονται εναντίον των εξουσιαστικών δομών που υποβαθμίζουν την ποιότητα της ζωής τους. Κάποιοι άλλοι τους θεωρούν πως ανήκουν σε έναν μηχανισμό προπαγάνδας των ακροδεξιών ιδεών και δεν είναι λίγες οι φορές που τούς έχουμε δει να χαιρετάνε με ναζιστικό τρόπο.

Το βιντεάκι που έχω αναρτήσει παραπάνω είναι από την επανεμφάνιση των 4 skins to 1998. Η παλιά γενιά "δένει" με καινούρια παιδιά που δεν είχαν την ευκαιρία, λόγω ηλικίας, να  δουν το συγκρότημα στο ξεκίνημά του. Όλη αυτή η μάζωξη μοιάζει με γιορτή. Ο κόσμος πάνω και κάτω από την σκηνή είναι σαν τους πιστούς και αφοσιωμένους οπαδούς που φωνάζουν: "Υπάρχουμε ακόμη και δεν ξοφλήσαμε". 

 

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Εγγραφή σε Σχόλια ανάρτησης [Atom]

<< Αρχική σελίδα