Δευτέρα, Σεπτεμβρίου 05, 2011

ΑΥΤΟΣ Ο ΑΛΛΟΣ!

Πολύς κόσμος μοιράζεται την αίσθηση πως ο Σεπτέμβριος είναι ο πρώτος μήνας του χρόνου. Για αυτόν τον κόσμο δεν έχει σημασία το ημερολόγιο αλλά η αίσθηση. Επιτρέψτε μου, λοιπόν, να ανατρέψω την κανονική ροή του χρόνου και να επιστρέψω στην Πρωταπριλιά που μας πέρασε. Η Πρωταπριλιά, το ξέρετε όλοι, είναι η μέρα που γιορτάζει το ψέμα. Εκείνη τη μέρα, λοιπόν, είχαμε σκεφτεί στο νηπιαγωγείο να καταγράψουμε τα ψέματα που θα λέγανε τα νήπια για να κοροϊδέψουν τους φίλους τους. Ας δούμε μαζί αυτά που απάντησε το κάθε παιδί ξεχωριστά:

Ν: Ο μπαμπάς μου μια φορά συνάντησε τον Σπάϊντερμαν και εγώ ένα όπλο που περπατάει.

Γ: Η μαμά μου, ο μπαμπάς μου, εγώ και ο αδερφός μου συναντήσαμε όλους τους σούπερ ήρωες και μετά βρήκα μια φλόγα έξω στο μπαλκόνι.

Β: Εγώ συνάντησα εξωγήϊνο.

Π: Πάνω σε ένα σκάφος βρήκα ένα ρολόι Μπεν Τεν.

Μ:Εγώ συνάντησα μια πριγκίπισσα με ένα τριαντάφυλλο.

Κ: Εγώ συνάντησα ένα ωραίο, μα ωραίο τριαντάφυλλο που λέγεται άνθος και αυτό το άνθος μεγάλωσε και πήγε μέχρι τον ουρανό και εγώ το έκοψα στο διάστημα.

Ε: Είδα την Μπάρμπυ και πήγαμε βόλτα.

Α: Πήγα με τον Μπάτμαν στο διάστημα.

Α:Συνάντησα την Σταχτοπούτα.

Σ: Συνάντησα την Χιονάτη , κάναμε βόλτα και μαζέψαμε λουλούδια.

Ν: Εγώ ήμουν με τον αδερφό μου και συνάντησα την Σταχτοπούτα και πήγαμε σπίτι της.

Α: Περπατούσαμε με την μαμά και τον μπαμπά στον δρόμο και είδα μόνο την Μπάρμπυ.

Γ: Ήμουν στο δρόμο και συνάντησα έναν εξωγήινο με έξι μάτια.

Κάνοντας μια μικρή επεξεργασία των απαντήσεων, διαπιστώνουμε ότι σ' όλες τις περιπτώσεις το ψέμα ταυτίζεται με μια επιθυμία. Τα νήπια θέλουν να συναντήσουν έναν αγαπημένο τους ήρωα – εξαίρεση δύο παιδιά - και αναγνωρίζουν πως αυτό μπορεί να γίνει μόνο στα ψέματα. Παρ’ ταύτα, εκδηλώνουν την επιθυμία τους να συναντηθούν με έναν ήρωα που τους μαγεύει αλλά δεν υφίσταται στα αλήθεια- αν υπήρχε πραγματικά, θα τον παρουσίαζαν μέσα από τα ψέματά τους; 

Όλες αυτές οι διαδοχικές απαντήσεις των νηπίων με έκαναν να σκεφτώ πως τον εαυτό μας θα έπρεπε να τον φανταζόμαστε σαν μια οντότητα ψεύτικη. Αν ο εαυτός μας ήταν ψεύτικος θα νιώθαμε την μεγάλη επιθυμία να τον συναντήσουμε με την προϋπόθεση, βέβαια, πως είχαμε μαγευτεί κάποια στιγμή απ΄αυτόν. Εικάζω πως το ψεύδος πρέπει να είναι ζωτικής σημασίας για την επιθυμία μας να συναντηθούμε με τον εαυτό μας!

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Εγγραφή σε Σχόλια ανάρτησης [Atom]

<< Αρχική σελίδα