Παρασκευή, Αυγούστου 17, 2012

ΓΑΛΑ ΜΕ ΧΑΜΗΛΑ ΛΙΠΑΡΑ

Για τον παππού μου ο λόγος πάλι και για ένα περιστατικό που μού είχε αφηγηθεί από το τέλος του ελληνοϊταλικού πολέμου. Ο παππούς μου είναι αλήθεια πως υπήρξε αρκετά φειδωλός στις αφηγήσεις εκείνης της περιόδου. Όσες φορές κι αν τον πίεζα να μου μιλήσει, ήταν απρόθυμος να το κάνει. Για να μην μακρηγορώ, λοιπόν, ο παππούς μου στο τέλος του πολέμου χρειάστηκε να καλύψει με τα πόδια την απόσταση μέχρι την Θράκη. Κατεβαίνοντας από τα βουνά, κουρασμένος, ταλαιπωρημένος και πεινασμένος και με τις ψείρες να του τρώνε την σάρκα του, συνάντησε έναν κάτοικο από ένα χωριό των Ιωαννίνων. Αυτός ο χωρικός ήταν από τα πρώτα πρόσωπα που συναντούσε μετά από την αγριότητα και τον εξευτελισμό του πολέμου. Ο χωρικός εκπροσωπούσε τον πολιτισμό της ειρήνης και μιας ζωής που συνεχιζόταν κανονικά, ακόμη και αν δίπλα, στα αφιλόξενα βουνά της Αλβανίας, ακούγονταν ντουφεκιές και Έλληνες στρατιώτες έχαναν τη ζωή τους για να υπερασπιστούν την πατρίδα τους. Ανεξαρτήτως όλων αυτών των συμβάντων, ο χωρικός κρατούσε στο χέρι του μια κούπα νερωμένο γάλα και υποδεχόταν τους κακόμοιρους φαντάρους μ' αυτήν! Ωστόσο, πίσω είχε η αχλάδα την  ουρά! Ο παππούς μου κουβαλούσε πάνω του μια κουβέρτα την οποία έπρεπε να δώσει για να πιει το γάλα. Ο αθεόφοβος χωρικός, αν καταλαβαίνετε, είχε προλάβει να συνάψει μια συμφωνία! Όπως ήταν πεινασμένος και διψασμένος ο παππούς μου δεν το σκέφτηκε ούτε στιγμή. Ήπιε μονορούφι το γάλα και έδωσε ως αντάλλαγμα την κουβέρτα. Φεύγοντας από τον τόπο της θλιβερής συναλλαγής, ο "γενναιόδωρος" χωρικός τού ζήτησε να σταματήσει για να του πει σε έντονο ύφος πως η κουβέρτα είχε μια τρύπα από τσιγάρο. Το εμπόρευμα, λοιπόν, ήταν σκάρτο.

 Ο παππούς μου άφηνε πίσω τις κακουχίες του πολέμου εκτελώντας στο ακέραιο το καθήκον προς την πατρίδα του. Ωστόσο, σαν ένας από τους χιλιάδες "ανώνυμους" ήρωες τον περίμενε μια άλλου τύπου βαρβαρότητα! Αν επέστρεφε το γάλα βάζοντας το δάχτυλο στο στόμα και εκβιάζοντας τον εμετό, θα τον καταλάβαινα και θα τον συγχωρούσα...

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Εγγραφή σε Σχόλια ανάρτησης [Atom]

<< Αρχική σελίδα