Δευτέρα, Νοεμβρίου 12, 2012

"Η ΨΥΧΡΑΙΜΗ ΠΕΛΑΤΙΣΣΑ"

Παλιά είχα σε έναν πίνακα ανακοινώσεων στο γραφείο μου, για λόγους που είχαν να κάνουν με κάποιο στοιχείο πλοκής σε μια ταινία, μια κάρτα αρχειοθέτησης στην οποία είχα σημειώσει μια πρόταση από το Merclr Manual σχετικά με το πόσο χρόνο μπορεί να αντέξει ο εγκέφαλος στερούμενος το οξυγόνο. Στο δωμάτιο που βρισκόταν μακριά από την αίθουσα υποδοχής η εικόνα της ροζ κάρτας γύριζε διαρκώς στο μυαλό μου: "Ανοξία ιστών για > 4 ως 6 λεπτά μπορεί να προκαλέσει μη αναστρέψιμη εγκεφαλική βλάβη ή θάνατο". Προσπαθούσα να πείσω τον εαυτό μου ότι δε θυμόμουν τη φράση σωστά όταν επανεμφανίστηκε ο κοινωνικός λειτουργός. Μαζί του είχε έναν άντρα, τον οποίο σύστησε ως "ο γιατρός του συζύγου σας". Έπειτα σιωπή. "Είναι νεκρός ,ε;" άκουσα τη φωνή μου να λέει στο γιατρό. Ο γιατρός έριξε ένα βλέμμα στον κοινωνικό λειτουργό. "Δεν υπάρχει πρόβλημα", είπε ο κοινωνικός λειτουργός. "Είναι πολύ ψύχραιμη πελάτισσα". Με οδήγησαν στον θάλαμο όπου κειτόταν ο Τζον, μόνος τώρα, τριγύρω οι κουρτίνες τον χώριζαν από τους άλλους. Ρώτησαν αν ήθελα ιερέα. Είπα ναι. Εμφανίστηκε ένας ιερέας και είπε αυτά που έπρεπε. Τον ευχαρίστησα. Μου έδωσαν την ασημένια θήκη σαν έλασμα όπου έβαζε ο Τζον το δίπλωμα οδήγησης και τις πιστωτικές του κάρτες. Μου έδωσαν τα χρήματα που ήταν στην τσέπη του. Μου έδωσαν το ρολόι του. Μου έδωσαν το κινητό του. Μου έδωσαν μια πλαστική σακούλα, στην οποία μου είπαν ότι θα έβρισκα τα ρούχα του. Τους ευχαρίστησα. Ο κοινωνικός λειτουργός ρώτησε αν υπήρχε κάτι άλλο που μπορούσε να κάνει για μένα. Είπα ότι θα μπορούσε να με βάλει σε ένα ταξί. Με έβαλε. Τον ευχαρίστησα. "Έχετε χρήματα να πληρώσετε τα κόμιστρα", ρώτησε. Είπα ναι, η ψύχραιμη πελάτισσα. Όταν μπήκα στο διαμέρισμα και είδα το μπουφάν και το κασκόλ του Τζον ακόμα πάνω στην καρέκλα όπου τα είχε αφήσει μόλις επιστρέψαμε από την επίσκεψη στην Κιντάνα στο Μπεθ Ίσραελ Νορθ (το κόκκινο κασμιρένιο κασκόλ, το αντιανεμικό μάρκας Patagonia που το φορούσε το συνεργείο στην ταινία Υπόθεση πολύ προσωπική) αναρωτήθηκα τι θα επιτρεπόταν να κάνει μια μη ψύχραιμη πελάτισσα. Να καταρρεύσει; Να χρειαστεί αγωγή με ηρεμιστικά; Να ουρλιάξει;

(Από το βιβλίο "Η χρονιά της μαγικής σκέψης" της Τζόαν Ντίντιον -εκδόσεις Κέδρος, μετάφραση-επίμετρο Ξένια Μαυρομμάτη)

1 σχόλια:

Τη 1:45 μ.μ. , Ο χρήστης Anonymous Ανώνυμος είπε...

Ναι, Γιάννη.
Γεωργία

 

Δημοσίευση σχολίου

Εγγραφή σε Σχόλια ανάρτησης [Atom]

<< Αρχική σελίδα