Κυριακή, Φεβρουαρίου 10, 2013

ΜΙΚΡΑ ΣΧΟΛΙΑ ΓΙΑ ΤΑ ΠΡΟΣΟΝΤΑ(1)

Oι μαθητές και οι μαθήτριες αξιολογούν πιο θετικά τους δασκάλους εκείνους που είναι  ευπαρουσίαστοι. Οι δάσκαλοι και οι δασκάλες βαθμολογούν με μεγαλύτερη επιείκια τις επιδόσεις των πιο όμορφων μαθητών και μαθητριών. Η ανάδειξη της ομορφιάς ως αξίας που διαστρεβλώνει την έννοια της αξιολόγησης και η αποδοχή ενός κοινού προτύπου ομορφιάς από τους αξιολογητές, συνιστούν διάκριση και χωρίς δεύτερη σκέψη ρατσιστική στάση. Αν τώρα η ομορφιά θεωρηθεί μετεξέλιξη του φυσικού χαρίσματος και μετονομαστεί σε προσόν, τότε ο αόρατος ρατσιστής που βρίσκεται εντός μας θα εξακολουθήσει να παραμένει στην αφάνεια. Στον αγώνα για ευνοϊκότερες συνθήκες της ύπαρξής μας μέσα από τον διαγκωνισμό του άλλου, εύκολα απενοχοποιούμαστε και κάνουμε πιο ελαστικές τις συνειδήσεις μας. Δεν φταίμε εμείς που έχει πέραση η εξωτερική μας εμφάνιση αλλά ένα ολόκληρο σύστημα αξιολόγησης που το επιτρέπει αυτό! Ένας όμορφος μαθητής/μαθήτρια προσπαθεί να εκμεταλλευτεί το προσόν του προκειμένου να ανταγωνιστεί και να ξεπεράσει έναν καλύτερο και λιγότερο εμφανίσιμο μαθητή. Μέσα σ' αυτό το περιβάλλον του αθέμιτου ανταγωνισμού  λίγοι θα  σκεφτούν ότι τα λεγόμενα "αντικειμενικά κριτήρια αξιολόγησης"  μπορούν να ελεγχθούν για το αδιάβλητό τους καθώς ασχολούνται με προσόντα που ουδεμία σχέση έχουν με την εκπαιδευτική διαδικασία.

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Εγγραφή σε Σχόλια ανάρτησης [Atom]

<< Αρχική σελίδα