Παρασκευή, Ιανουαρίου 06, 2017

Ο ΚΑΛΙΚΑΝΤΖΑΡΟΣ ΠΟΥ ΞΕΜΕΙΝΕ!




(Γραμμένο με αφορμή την παράσταση κουκλοθεάτρου της Λίτσας και Χριστίνας Μπητιου στο σπίτι του Άγιου Βασίλη στον πεζόδρομο της Καλαμαριάς, στις 30 Δεκεμβρίου 2016! Στην φωτογραφία, ο καλικάντζαρος που αρνήθηκε να επιστρέψει στον κατω κόσμο για χάρη του έρωτα! )


Θεοφάνεια, η αυλαία πέφτει! Τα καλικαντζαρακια παίρνουν τον δρόμο της επιστροφής στον κάτω κόσμο! Βρίσκονταν για δώδεκα ημέρες στον πάνω κόσμο και τριγυρνούσαν ανεξέλεγκτα! Αναρίθμητα. Κανείς δεν τα έχει μετρήσει ποτέ. Ανήμερα των Χριστουγέννων, κατέφτασαν αφηονισμενα για να κάνουν τις σκανταλιές τους! Μπέρδεψαν την ζάχαρη με το αλάτι, το ξύδι με το κρασί και ανακάτεψαν τα γλυκίσματα! Άρπαξαν τα φαγητά και έκαναν άνω κάτω τις κουζίνες των νοικοκυραιων.

Τα μαύρα, δύσμορφα και δαιμονισμένα πλασματάκια παίρνουν τον δρόμο της κατάβασης στον κόσμο όπου το σκοτάδι κυριαρχεί! Όλα; Θα μου επιστρέψετε να έχω τις αμφιβολίες μου! Ενα καλικάντζαρος ξέμεινε! Στην παράσταση κουκλοθεάτρου της Λίτσας και Χριστίνας Μπητιου το καλικαντζαρακι αυτό μας δείχνει μια αλλη ασυνήθιστη πλευρά του χαρακτήρα του! Ερωτεύεται την Μάρω και εκδηλώνει την επιθυμία του να την νυμφευθεί! Αυτό είναι θαυμάσιο, σκέφτομαι! Οι ομοϊδεάτες του έχουν εξαφανιστεί και εγώ τον καλώ να έρθει κοντά μου.

.-"Ξέρεις, είσαι ένας καλικάντζαρος που ξεχωρίζεις! Ποτέ δεν έχω ξαναδεί κάποιον της φυλής σου να αγαπάει! Έλα κοντά μου! Θέλω να βγούμε μια αναμνηστική φωτογραφία οι δυο μας! Θα μου κάνεις την τιμή; Ξέρω πως δεν αντέχεις το φως, αλλά κάνε μια εξαίρεση για εμένα! "


Το καλικαντζαρακι με πλησίασε διστακτικά!

- "Τώρα, θα έπρεπε να ακολουθώ τους αμυαλους συντρόφους μου! Ο κορμός από το δέντρο που στηρίζει τον επάνω κόσμο έχει παχύνει πάλι! Αυτή είναι η δουλειά μου, να κόβω όλο τον χρόνο τον κορμό! Άχαρη δουλειά μέσα μετά σκοτάδια! Τι είπες ότι θες;"


-"Θέλω να βγούμε φωτογραφία! "

-;" Φοβάμαι πολύ τις φωτογραφίες! Είμαι πλάσμα της φαντασίας! Αν βγω φωτογραφία, ίσως με σκοτώσω στην φαντασία των ανθρώπων. Δεν ξέρω αν αυτό είναι καλή ιδέα;

-"Ξέρω τους φοβους σου, μα στο ζητάω σαν χάρη! "

Το καλικαντζαρακι πείσθηκε και ήρθε προς το μέρος μου. Με άφησε να το πιάσω και κοίταξε να πάρει πόζα! Ο φωτισμός το ενοχλούσε λίγο. Το διαβεβαίωσα ότι δεν θα μέναμε για πολύ ανάμεσα στον κόσμο. Η κουκλοπαικτρια, Λίτσα Μπητιου, ανέλαβε να μας αποθανάτισει!

Το καλικαντζαρακι ένιωθε απογοητευμένο, συναίσθημα πρωτάκουστο για ενα σαν και του λόγου του. Η Μάρω είχε απαρνηθεί τον έρωτά του και ξέμεινε στον πάνω κόσμο ανάμεσα σε ανθρώπους ξένους! Το καθησύχασα και του ζήτησα να μου υποσχεθεί κάτι.


-"Έλα, πες μου και σε ακούω με τα μεγάλα μου αυτιά!"


-"Ωραία! Σαν καλικάντζαρος ξέρω ότι αρπάζεις τις φωνές των ανθρώπων! Άκου, σου βρήκα σπιτι και έναν άνθρωπο που θα σε υιοθετήσει! Θα σε πάρει κοντά του και θα ζήσεις μαζί του για πάντα! Δεν θα σου λείψει τίποτε, αρκεί να μου εγγυηθείς οτι δεν θα αρπάξεις την φωνή αυτού του ανθρώπου! Συμφωνείς με όλα αυτά;


Το καλικαντζαρακι σκέφτηκε ότι ηταν το πρώτο που διασάλευε την τάξη των πραγμάτων! Πού ακούστηκε καλικάντζαρος να ερωτέυεται και να αρνείται να κατέβει στον κάτω κόσμο; Η απάντησή του είχε την ευθύτητα που διακρίνει τον αποφασισμένο:

- " Ναι, θέλω να μείνω σε σπίτι με ανθρώπους! Δείξε μου το μέρος για να πάω! Ίσως, η ζωή κοντά τους να μου ταιριάζει πιο πολύ ".

Ήμουν πολύ χαρούμενος που είχα καταφέρει να μεταπείσω ενα χοντροκεφαλο καλικαντζαρακι! Η ζωή είναι γεμάτη εκπλήξεις! Του έδειξα το εργαστήριο της Λίτσας Μπητιου! Εκεί μέσα, η ζωή του θα αποκτούσε ένα άλλο νόημα!! Εκεί θα γνώριζε και άλλες κούκλες και θα ξαναβλεπε την μεγάλη του αγάπη, την Μάρω! Το πρόσωπο του έλαμψε! Ήταν πια καιρός να ξεχάσει την φύση του και τις σκανταλιές ! Ζώντας μέσα στο εργαστήριο με τις κούκλες, θα γινόταν ο πρώτος καλικαντζαρος με το δαιμόνια του έρωτα και της δημιουργίας!

Καλικάντζαρε, ξεμεινες στον επάνω κοσμο για καλό σκοπό...

2 σχόλια:

Τη 12:06 π.μ. , Ο χρήστης Blogger ΚΟΥΚΛΟΘΕΑΤΡΟ ΧΡ. ΜΠΗΤΙΟΥ είπε...

Ελπίζω να ξεχάσει τις σκανταλιές αν και όπως λένε τα χούγια δεν φεύγουν μέχρι τέλους. Και όπως λέει και ο ίδιος "Αφήστε με να κάνω πέντε έξι σκανταλιές" και όταν δεν τον αφήνουν εκείνος απαντάει κλαίγοντας "Ε τότε δεν θα είμαι καλικάντζαρος αλλά καλόγερος"
Δεν ήταν μόνο ένας καλικάντζαρος ζωηρός και σκανταλιάρης αλλά και επίμονος, επικοινωνιακός, λίγο ερωτίλος και με πολύ χιούμορ. Θα πετύχαινε πολιτικός με αυτά τα προσόντα που είχε.

 
Τη 4:43 μ.μ. , Ο χρήστης Blogger Ειρήνη Σολακάκη είπε...

Θα πετύχαινε σίγουρα..ό,τι κι αν έκανε!

 

Δημοσίευση σχολίου

Εγγραφή σε Σχόλια ανάρτησης [Atom]

<< Αρχική σελίδα